Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Esotiq & Henderson wyniósł 5,87 mln zł w III kw. 2017 r.

Udostępnij

EAH (ESOTIQ) odnotował 5,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 0,87 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 1 mln zł wobec 0,85 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 40,39 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 37,49 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 5,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,22 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 119,58 mln zł w porównaniu z 100,99 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 6,06 mln zł wobec 2,16 mln zł zysku rok wcześniej.

Marża brutto spółki-matki wyniosła 57,4% w III kwartale 2017 i 58,3% narastająco od początku br. Koszty operacyjne spółki matki w III kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż (14% r/r), podobnie jak koszty sklepów (+12%), podkreśliła spółka. Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki Esotiq w Polsce wyniósł 8,5%.

"Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach Esotiq oraz spersonalizowane akcje marketingowe" - powiedział prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1% do 16 860 m2.

"Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki Esotiq i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku" - dodał prezes.

Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie, wskazała też spółka. Przychody internetowego sklepu marki Esotiq w III kwartale br. wyniosły 1,26 mln zł, tj. o 156% więcej niż przed rokiem. Liczba lojalnych klientek, zarejestrowanych w programie Esotiq Club wzrosła r/r o 27% do 678,4 tys. Nadal 40% klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru we wskazanym sklepie stacjonarnym, robiąc przy okazji dodatkowe zakupy. To efekt integracji systemu e-commerce z tradycyjną siecią sprzedaży, podano także w materiale.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus