Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Orange Polska uważa perspektywy na 2018 r. za dobre

Udostępnij

OPL (ORANGEPL) dostrzega dobrą perspektywę na bieżący rok, poinformował członek zarządu ds. finansowych operatora Maciej Nowohoński. 

"Trwa nasza walka o wartość dla akcjonariuszy i zadowolenie klientów. Te dwie kwestie mają ze sobą bezpośredni związek. Odzwierciedla się to w ewolucji naszej EBITDA - pokazuje, że w ub.r. mieliśmy jej spadek o 5% r/r i był wolniejszy niż wcześniej. Teraz chcemy całkowicie zahamować spadek EBITDA. Jesteśmy na dobrej drodze ku temu. Pomaga trwała poprawa w broadband (przybywa nam tu klientów, przychodów i EBITDA), poprawa w segmencie stacjonarnym i hurtowym (ubywa i będzie ubywać tradycyjnym segmencie stacjonarnym co jest kompensowane hurtem i oszczędnościami w tej linii biznesowej), generalna poprawa również w mobile. Łącznie daje to dobrą perspektywę na 2018" - powiedział Nowohoński podczas konferencji prasowej.

Wskazał, że przez koszt "roam like at home" rzędu 120 mln segment mobilny w ub.r. byłby całkiem stabilnie. Według jego słów, operator liczy, że efekt kosztów roamingu może być nawet o połowę niższy r/r w 2018 roku, ale zależy to od negocjacji z UKE. 

Prezes Jean Francois Fallacher podkreślił, że konwergencja to już rzeczywistość w Polsce, wskazując, że 1,3 mln klientów Orange ma więcej niż jedną usługę, a klientami Orange Love jest 660 tys. klientów. Pozytywnie ocenia segment mobilny, gdzie mimo pewnych okresowych wahnięć, uważa że strategia nastawiona na wartość, a nie na ilość przyniesie odpowiednie zwroty. W segmencie stacjonarnym zwrócił uwagę n wzrost liczby klientów głównie dzięki zainteresowaniu stacjonarnym 4g i światłowodami (już 214 tys. klientów). 

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus