Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CCC: Słaby sprzedażowo I kw. nie będzie miał wpływu na wyniki całoroczne

Udostępnij

CCC spodziewa się poprawy wyników sprzedaży w w kolejnych kwartałach mimo słabej sprzedaży w I kwartale spowodowanej wpływem pogody, poinformował wiceprezes Marcin Czyczerski. 

"Sprzedaż za sprawą pogody przeniosła się na kwiecień i maj. Widzimy że na nasze oczekiwania całoroczne słabszy I kwartał nie będzie miał wpływu. Nasze założenia całoroczne się nie zmieniły, co mówię z pełnym przekonaniem. Jesteśmy na dobrej drodze by odrobić I kwartał" - powiedział Czyczerski podczas prezentacji wyników. 

CCC odnotowało 145,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 40,8 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 694,1 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 720,4 mln zł rok wcześniej. 

"Po zadowalającym początku roku nawrót ostrej zimy w regionie opóźnił start sprzedaży kolekcji wiosennej (wprowadzonej do sklepów w drugiej dekadzie lutego)" - wyjaśniła spółka w prezentacji wynikowej. 

"Spodziewamy się utrzymania marży powyżej średniej dla sektora w średnim i długim okresie" - dodał wiceprezes.

W I kw. br. marża brutto grupy wyniosła 47,8% wobec 48,7% rok wcześniej. CCC wyjaśniło, że poziom marży brutto był zaburzony przez niski udział sprzedaży wiosennej w całym kwartale (marzec 2018: 37% kwartału, marzec 2017: 44%). Marża w lutym i marcu  była już wyższa licząc rok do roku, podano w prezentacji. 

Oprócz wzrostu sprzedaży, spółka liczy na poprawę wyników dzięki spadkowi zapasów, które po I kwartale wzrosły do 1 717 mln zł (wobec 1 418 mln zł kwartał wcześniej i 1 285 mln zł rok wcześniej) z powodu opóźnienia startu sprzedaży kolekcji wiosennej. 

"Do końca roku ten obraz ulegnie zmianie"- podkreślił Czyczerski, komentując wzrost zapasów. 

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus