Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Akcjonariusze Seleny FM zdecydowali o wypłacie 0,3 zł dywidendy na akcję

Udostępnij

Akcjonariusze SEL (SELENAFM) zdecydowali o przeznaczeniu 6,85 mln zł z zysku za 2017 r. na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 0,3 zł na akcję, podała spółka.

Dzień dywidendy wyznaczono na 2 lipca, a dzień jej wypłaty - na 16 lipca 20178 roku. Dywidendą objęte są wszystkie akcje spółki w liczbie 22 834 000 sztuk, podano w komunikacie.

"Grupa Selena odpowiedzialnie podchodzi do składanych akcjonariuszom deklaracji dotyczących podziału zysku. Dlatego właśnie systematycznie wypłacamy dywidendę. Należy podkreślić, że jest to również dodatkowy wskaźnik dobrej kondycji firmy. Dzięki licznym procesom optymalizacyjnym i zaawansowanym pracom własnego działu R&D Selena wprowadza na rynek liczne innowacyjne produkty, które zwiększają jej konkurencyjność na arenie międzynarodowej i wpływają na wzrost sprzedaży. Ponadto centralny dział zakupów optymalizuje kosztu zakupu surowców nawet w tak trudnej, jak obecnie, sytuacji na ryku. Wszystkie te działania z pewnością pozytywnie wpłyną na osiągane marże oraz wyniki finansowe. Celem Grupy Selena jest długofalowa poprawa rentowności i zwiększenia zysków oraz budowanie wartości dla Akcjonariuszy" – mówi p.o. prezesa Marcin Macewicz, cytowany w komunikacie.

Selena FM podkreśliła, że w 2017 roku osiągnęła najwyższe historycznie skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 1,18 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 16% r/r. Zyk netto wyniósł 6,8 mln zł, natomiast EBIT 43,4 mln zł. W 2017 roku EBITDA wyniosła 69,2 mln zł, co oznacza o niemal 17% r/r. Wzrost sprzedaży został zrealizowany mimo trudnej sytuacji na rynku surowców, która dotknęła całą branżę chemii budowlanej.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus