Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Murapol sprzedała 1798 mieszkań w I półroczu, cel na cały rok 3,7 tys. lokali

Udostępnij

Łączna sprzedaż lokali w Grupie Murapol wyniosła 1 798 w I poł. 2018 r., z czego 1 422 na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych, przy czym w II kwartale 2018 r. łączna sprzedaż lokali wyniosła 872, podała spółka. Cel sprzedaży na cały 2018 rok zakłada 3,7 tys. lokali mieszkalnych (wobec 3 605 mieszkań w 2017 r.).

"Grupa Murapol w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku sprzedała blisko 1,8 tys. mieszkań, czyli o ok. 12% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Cel sprzedaży na cały 2018 rok zakłada 3,7 tys. lokali mieszkalnych. W pierwszym półroczu 2018 roku Murapol przekazał klientom 378 mieszkań. Zakładając kulminację przekazań w drugiej połowie roku, cel na cały br. zakłada przekazanie klientom 2,6 tys. lokali, co oznacza wzrost o ponad 120% w stosunku do poziomu z 2017 r." - czytamy w komunikacie.

Biorąc pod uwagę założone plany sprzedaży oraz przekazań mieszkań, zarząd spółki Murapol oczekuje osiągnięcia relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanych kapitałów własnych w grupie na poziomie poniżej 0,6x na koniec 2019 r., podano także.

W I półroczu br. Grupa Murapol przekazała 378 lokali mieszkalnych.

"Strategia grupy zakłada konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej dzięki stałemu poszerzaniu oferty dostępnych w sprzedaży lokali mieszkalnych. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. Grupa wprowadziła do sprzedaży 2191 mieszkań powstających w 13 projektach inwestycyjnych, m.in. w dwóch warszawskich inwestycjach - Murapol Osiedle Natura oraz Murapol Osiedle Praskie, a także Murapol Parki Krakowa, Murapol Zielone Bulwary we Wrocławiu, Murapol Nowy Poznań czy Murapol Apartamenty Trzy Stawy w Katowicach" - czytamy dalej.

Na zakończenie I półroczna 2018 roku, portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6236 lokali mieszkalnych powstających w 36 projektach.

"Ostatnie lata działalności to dynamiczny wzrost działalności Grupy Murapol, osiągnięty dzięki wypracowanemu know-how oraz skutecznemu zagospodarowaniu niszy rynkowej zidentyfikowanej dzięki przeprowadzonym wnikliwym analizom rynku mieszkaniowego. Obrany model biznesowy zakłada dywersyfikację geograficzną, koncentrację na segmencie popularnym oraz optymalizację struktury oferty produktowej. Ponadto nowy zarząd firmy Murapol wdrożył politykę uproszczenia struktury finansowania i wzmacniania struktury bilansu, a jednym z elementów tego procesu była sprzedaż aktywów nieoperacyjnych. W bieżącym roku porządkujemy także strukturę i skład organizacji, co pozwoli nam jeszcze efektywniej wykorzystywać nasz wewnętrzny potencjał" - powiedział prezes Nikodem Iskra, cytowany w komunikacie.

Dodał, że grupa zakłada zrównoważony rozwój w zakresie zarówno poziomu produkcji mieszkań, jak i wielkości oferty handlowej, co zapewni posiadany portfel projektów w budowie i jego systematyczne, ale rozważne rozbudowywanie.

Murapol jest ogólnopolskim holdingiem inwestycyjnym działającym w obszarze budownictwa mieszkaniowego. Obecna oferta mieszkaniowa Grupy dostępna jest w kilkunastu miastach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus