Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Maxima Grupe chce zakończyć fuzję sieci sklepów Stokrotka i Aldik jesienią br.

Udostępnij

Maxima Grupe rozpoczyna fuzję sieci sklepów Stokrotka i Aldik. Integracja spółek ma być zakończona  jesienią br. pod jednolitą marką Stokrotka, podała spółka.

„Maxima Grupe rozpoczyna proces integracji sieci sklepów sieciowych Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki" – czytamy w komunikacie.

Wcześniej w tym roku Maxima Grupe przejęła akcje EMP (EMPERIA), prowadzącej polską sieć sklepów Stokrotka.

„Planuje się, że integracja obu spółek zostanie zakończona na jesieni. Po fuzji sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku" – czytamy dalej.

"Połączenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią naszej strategii w Polsce, co pozwoli nam wzmocnić pozycję Grupy Maxima i wdrożyć dalsze plany ekspansji w tym zakresie. Fuzja zgromadzi doświadczenie i wiedzę obu firm, pozwoli na uzyskanie efektu synergii i wykorzystanie efektu skali"- powiedział prezes i dyrektor generalny Maxima Grupe Dalius Misinas, cytowany w komunikacie.

Według niego, fuzja odbędzie się pod nazwą Stokrotka, ponieważ jest to marka znana i lubiana przez klientów.

Sieć sklepów Stokrotka posiada ok. 20% polskiego rynku dla sklepów blisko-domowych. Do końca 2017 roku sieć sklepów Stokrotka miała 437 sklepów, zatrudniała ponad 8 tys. pracowników, a jej obrót wyniósł 597 mln euro.

Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec czerwca 2018 roku wyniosła 450, a łączna powierzchnia handlowa - 189,8 tys. m2.

W 2017 roku obroty Aldik w ujęciu rocznym wzrosły o 9% i osiągnęły 52 mln euro. Sieć handlowa posiadała 30 sklepów i zatrudniała ponad 700 pracowników.

Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus