Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

AmRest chce powiększyć sieć o min. 400 restauracji w 2019 r., min. 500 w 2020 r.

Udostępnij

Po nabyciu sieci 165 restauracji Sushi Shop, EAT (AMREST) liczy na powiększenie swojej sieci w tym roku o minimum 300 lokali, o dalsze min. 400 lokali w 2019 r. i o ponad 500 w 2020 r., podała spółka.

"Widzimy znaczne obszary wzrostu poprzez otwarcia nowych placówek, dzięki intensyfikacji podróży zagranicznych oraz konceptom store-in-store. Po nabyciu Sushi Shop, AmRest oczekuje wzrostu całkowitej liczby restauracji o 300+ (2018), 400+ (2019) i 500+ (2020)" - czytamy w prezentacji.

Z uwzględnieniem 165 restauracji sieci Sushi Shop (działających w 12 krajach), sieć AmRest będzie składać się z 1 870 restauracjami, podano także. 

AmRest Holdings podpisał w tym tygodniu umowę nabycia udziałów z Grégorym Marciano, Naxicap Partners SA i pozostałymi sprzedającymi dotyczącą nabycia przez AmRest 100% udziałów w Sushi Shop. Cena nabycia wyniesie ok. 240 mln euro (i zostanie skorygowana o saldo gotówki i zadłużenia), z czego równowartość 13 mln euro ma być wypłacona panom Grégory Marciano oraz Adrien de Schompré w akcjach spółki. Dodatkowa kwota nieprzekraczająca 10 mln euro (earn-out) zostanie zapłacona sprzedającym pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w roku 2018 wyników finansowych określonych w umowie.

Jak wcześniej podano, intencją stron jest finalizacja transakcji w ciągu nadchodzących kilku miesięcy, co będzie uzależnione od uzyskania zgody właściwego organu antymonopolowego oraz niewystąpienia istotnej, niekorzystnej zmiany warunków.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w m.in. Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus