Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ING BSK wprowadził płatności internetowe imoje oraz opóźnioną płatność Twisto

Udostępnij

ING (INGBSK) oczekuje, że liczba sklepów internetowych, które zdecydują się na płatności internetowe imoje oferowane przez bank wzrośnie do 3,5 tys. w ciągu 1,5 roku, poinformował wiceprezes Michał Bolesławski. Bank szacuje, że z opcji opóźnionej płatności Twisto będzie korzystać ok. 10% wszystkich kupujących w sklepach internetowych w ramach imoje. 

"Bramka imoje została uruchomiona 1,5 miesiąca temu. Mamy obecnie umowy z 200 sklepami, a w targecie mamy 3,5 tys. sklepóww najbliższym czasie.  Zakładamy też, że kilka tysięcy kolejnych sklepów, które nie są w sieci zacznie oferować produkty w internecie i będzie to robić z nami.  3,5 tys. sklepów to perspektywa 1,5 roku" - powiedział Bolesławski podczas konferencji prasowej. 

W imoje klienci sklepów internetowych będą mogli korzystać ze wszystkich najpopularniejszych metody płatności za zakupy online: BLIK-a,  natychmiastowych przelewów bankowych, kart płatniczych oraz nowości na polskim rynku - opcji Twisto, która pozwala zapłacić za zakupiony towar w ciągu 21 dni. 

"Chcemy dać możliwość zakupu, wypróbowania towaru bez blokowania własnych środków finansowych poprzez transakcję z opóźnioną płatnością. Twisto daje możliwość opóźnienia zapłaty za towar przez 21 dni bez żadnych dodatkowych dokumentów i kodów autoryzacyjnych, a wszystko odbywa się za pomocą jednego kliknięcia" - powiedział Rafał Zych, odpowiadający w banku za innowacje. 

Za rozwiązaniem Twisto stoi Nikita - silnik zarządzania ryzykiem. Dzięki wykorzystaniu technologii big data oraz machine learning, Nikita potrafi ocenić zdolność kredytową klienta w czasie mierzonym w milisekundach.

"Podpisaliśmy na razie umowy z 12 sklepami, jeśli chodzi o opóźnioną płatność. Jest to coś, co generuje przychody dla Twisto i dla nas, zaspokaja potrzeby klientów firmowych. Chcemy popularyzować obecność e-commerce w polskim systemie handlowym" - powiedział Bolesławski. 

Podkreślił, że płatności Twisto z punktu widzenia sprzedawców pozwala także znacząco ograniczyć lub zniwelować problem tzw. porzucania koszyków w trakcie zakupów, istotnie zmniejsza się także liczba zamówień za pobraniem, które są zmorą każdego sklepu internetowego. 

Zych poinformował, że 10-15% klientów kupujących w sklepach internetowych, korzystających z imoje wybiera płatność z Twisto. W Czechach, skąd pochodzi Twisto udział ten wynosi ok. 8%. 

"Pierwsze obserwacje w Polsce są powyżej naszych oczekiwań. Jeśli byśmy utrzymali udział 10%, bylibyśmy zadowoleni" - powiedział wiceprezes. 

Zych wskazał, że penetracja internetu w Polsce dochodzi do poziomów europejskich. 27,8 mln Polaków to interneuci i już ponad połowa deklaruje, że ma za sobą doświadczenia związane z płatnościami w interecie. Liczba sklepów online wzrosła o 50% na przestrzeni 4 lat, zaś wartość rynku e-commerce ma wzrosnąć do 72 mld zł w 2020 r. wobec 36 mld zł w 2016 r. 

Pod koniec września ub.r. ING BSK uzyskał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy ze spółką Twisto Payments. 

ING Bank Śląski jest notowany na GPW od 1994 r. Jego głównym akcjonariuszem jest holenderska grupa ING.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus