Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Redan: Sieć Top Secret w Polsce powiększy się o ok. 20 placówek do końca 2019 r.

Udostępnij

Sieć Top Secret, należąca do grupy Redan, zwiększy się w Polsce o około 20 nowych placówek do końca 2019 r. poinformował prezes RDN (REDAN) Bogusz Kruszyński.

"Liczba sklepów Top Secret w Polsce jest dla nas kluczowa dlatego stawiamy na systematyczny wzrost liczby placówek. Obecnie posiadamy 30 sklepów własnych i być może otworzymy jeszcze jeden sklep w tym roku. Natomiast liczba sklepów franczyzowych powinna w tym roku wzrosnąć o 10 placówek do 174" -  powiedział dziennikarzom Kruszyński.

"Zakładamy, że do końca 2019 r. otworzymy łącznie, czyli nowych sklepów własnych i franczyzowych około 20" - dodał prezes.

Łącznie sieć sklepów Top Secret na koniec czerwca wynosiła 219, ale spółka otworzyła 1 placówkę w lipcu.

Kruszyński poinformował także, że na Ukrainie sieć sklepów Top Secret zmniejszyła się o kilka placówek w I połowie 2018 r. Na koniec czerwca br. Top Secret na Ukrainie składał się łącznie z 27 placówek.

Jego zdaniem, zakaz handlu w niedziele zaczyna wpływać niekorzystnie na sprzedaż stacjonarną Redanu.

"Mamy dłuższy okres i widzimy, niestety, negatywne tendencje. Nie tylko chodzi o niehandlowe niedziele, ale zauważamy także szczególnie w centrach handlowych i mniejszych miastach mniejszą sprzedaż w soboty" - powiedział Kruszyński.

Redan liczy jednak na rosnącą sprzedaż w Top Secret poprzez sieć internetową.

"W Top Secrecie ok. 15% ogólnej sprzedaży to sprzedaż realizowana w e-commerce. Niewątpliwym driverem jest szerokość oferty w e-commerce. W tym roku wprowadziliśmy ofertę wyłącznie skierowaną do e-commerce i ona fajnie uzupełnia ofertę wyprzedażową i będziemy szli w tym kierunku" - powiedział Kruszyński.

Według niego, niebawem klienci Top Secret będą mogli kupować produkty w sposób jeszcze bardziej mobilny.

"Jesteśmy na finiszu wprowadzenia aplikacji mobilnej, która naszym zdaniem dodatkowo zwiększy obroty w tym kanale sprzedaży, jakim jest e-commerce" - dodał prezes.

Kruszyński uważa, że Redan nie jest jeszcze gotowy na wprowadzenie takich rozwiązań, jak technologia dotycząca elektronicznych metek RFID.

"Nie jesteśmy jeszcze na tym etapie rozwoju, aby wprowadzać takie rozwiązanie, jak RFID. Nasza sieć sprzedaży jest dużo mniejsza od konkurencji" - powiedział prezes.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus