Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKP Cargo w strategii zakłada zysk netto na poziomie m.in. 5% przychodów od 2019 r.

Udostępnij

Strategię Grupy PKP Cargo na lata 2019-2023 zakłada m.in. coroczny zysk netto na poziomie minimum 5% przychodów od 2019 r. i minimum 8% przychodów od 2023 r., podała spółka. Strategia została zatwierdzona przez radę nadzorczą spółki.

"Strategia określa wizję i misję Grupy PKP Cargo: Wizja Grupy PKP Cargo: 'Środkowoeuropejski lider w przewozach kolejowych dzięki uzyskaniu dominującej pozycji w obszarze 'Trójmorza' i na Nowym Jedwabnym Szlaku'. Misja Grupy PKP Cargo: 'Realizowanie kompleksowej usługi logistycznej na rynku kolejowych przewozów towarowych i usług intermodalnych dającej pozycję dostawcy pierwszego wyboru'" - czytamy w komunikacie.

Cele Grupy PKP (PKPCARGO) w strategii określono jako:

- Cele strategiczne

1. Pozycja nr 1 w obszarze "Trójmorza" i na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku na obszarze Unii Europejskiej pod względem pracy przewozowej oraz przewiezionej masy do 2023 r. i wzmacnianie pozycji w latach 2023-2038,

2. 65% udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych do 2023 roku mierzony pracą przewozową.

- Cele krótkookresowe

1. Stworzenie najbardziej konkurencyjnej oferty dla partnerów biznesowych na Nowym Jedwabnym Szlaku na obszarze Unii Europejskiej i w obszarze "Trójmorza",

2. Coroczny wzrost efektywności operacyjnej mierzony wskaźnikami KPI,

3. Utrzymanie tempa wzrostu ceny akcji wyższego od wzrostu wartości WIG30,

4. Coroczny zysk netto na poziomie minimum 5% przychodów od 2019 r. i minimum 8% przychodów od 2023 r., wymieniono w informacji.

"Osiągniecie celów strategicznych będzie oparte na realizacji 13 inicjatyw strategicznych uszeregowanych w trzech filarach:

1. Wzrost

- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu organicznego na rynku krajowym,

- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu nieorganicznego na rynku krajowym,

- Skoordynowanie ekspansji zagranicznej,

- Dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta,

- Przyjęcie i realizacja planu działania dla obszaru marketing oraz CSR w koordynacji z Grupą PKP,

- Rozwój innowacji.

2. Efektywność operacyjna

- Cyfryzacja i informatyzacja,

- Optymalizacja procesów przewozowych,

- Modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych,

- Optymalizacja zarządzania majątkiem.

3. Efektywność organizacyjna

- Optymalizacja procesów decyzyjnych oraz dostosowanie struktury Grupy PKP Cargo,

- Rozwój kultury organizacyjnej, kapitału ludzkiego oraz zarządzania opartego na celach (MBO),

- Przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO" - wymieniono również.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus