Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKP Cargo: Wpływ strategii na wzrost EBITDA to min. +20% w 2023 r.

Udostępnij

PKP (PKPCARGO) szacuje wpływ strategii na wzrost skonsolidowanej EBITDA na minimum +20% w 2023 r. w stosunku do wzrostu, który nastąpiłby bez realizacji inicjatyw strategicznych, poinformował prezes Czesław Warsewicz, prezentując strategię spółki na lata 2019-2023.

"Przygotowaliśmy, myślę, efektywną strategię odpowiadającą na uwarunkowania rynkowe. Jest to strategia krótkookresowa do 2023 r., z perspektywą do 2038 r." - powiedział Warsewicz podczas konferencji prasowej.

"Oszacowany efekt strategii, zaimplementowania jej założeń, ma wpłynąć o przynajmniej 20% [EBITDA] w stosunku do normalnego wzrostu, który byłby" - dodał Warsewicz.

Zapowiedział także, że w spółce zostanie utworzone biuro zarządzania projektami i inicjatywami strategicznymi.

W prezentacji spółka wymieniła 13 inicjatyw wspierających realizację celów strategicznych, zgrupowanych w 3 obszary:

1. Wzrost

- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu organicznego na rynku krajowym,

- Przyjęcie i realizacja planu wzrostu nieorganicznego na rynku krajowym,

- Skoordynowanie ekspansji zagranicznej,

- Dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta,

- Przyjęcie i realizacja planu działania dla obszaru marketing oraz CSR w koordynacji z Grupą PKP,

- Rozwój innowacji.

2. Efektywność operacyjna

- Cyfryzacja i informatyzacja,

- Optymalizacja procesów przewozowych,

- Modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych,

- Optymalizacja zarządzania majątkiem.

3. Efektywność organizacyjna

- Optymalizacja procesów decyzyjnych oraz dostosowanie struktury Grupy PKP Cargo,

- Rozwój kultury organizacyjnej, kapitału ludzkiego oraz zarządzania opartego na celach (MBO),

- Przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus