Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży Coccodrillo

Udostępnij

Grupa CDRL, notowany na GPW czołowy dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w kwietniu 14,8 mln zł przychodów w krajowej sieci marki Coccodrillo i 2,1 mln zł w kanale e-commerce. Oznacza to wzrost o odpowiednio 13 proc. i 27 proc. rdr.

- Za nami rekordowy kwiecień – wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe w sklepach stacjonarnych i kontynuujemy wzrosty w kanale online. Choć pogoda umiarkowanie nam sprzyjała to klienci chętnie przychodzili do salonów i dokonywali zakupów. Naszą misją jest by wychodzić rodzicom naprzeciw i dostarczać dokładnie takich produktów, jakich potrzebują ich dzieci. Osiągane coraz lepsze wyniki ze sprzedaży są dowodem tego, że dobrze wypełniamy to zadanie – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL

Od stycznia do kwietnia 2019 roku spółka wypracowała łącznie 46,4 mln zł przychodów w polskich sklepach stacjonarnych, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna sprzedaż w kanale online wyniosła od początku roku 8,8 mln zł wobec 7,1 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrosła o 25 proc.

W całym 2018 roku Grupa CDL (CDRL) osiągnęła bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł w omawianym okresie 23,4 mln zł i wzrósł o ponad 80 proc. Przychody były wyższe od ubiegłorocznych o ok. 10 proc. i ukształtowały się na poziomie 251,3 mln zł. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc.  EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, a EBIT 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 proc. i 16,5 proc. Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 proc. do 3,0 mln zł.

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus