Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wystartował serwis dla pracowników do obsługi PPK

Udostępnij

PZU uruchomił bezpłatny internetowy serwis do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracowników. System umożliwia sprawdzanie stanu oszczędności, kontrolowanie wysokości wpłat odprowadzanych na rachunek w PPK i składanie zleceń.

– Stawiamy na funkcjonalność i wygodę. Oferujemy pracownikom łatwy dostęp do ich rachunków dzięki intuicyjnej w użytkowaniu i dostępnej o każdej porze platformie inPZU. Mogą z niej korzystać także przy użyciu smartfonów – mówi wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, odpowiedzialny w Grupie PZU za pracownicze plany kapitałowe.

Serwis, dostępny pod internetowym adresem inPZU.pl, jest częścią działającej od zeszłego roku innowacyjnej platformy o tej samej nazwie, która pozwala również na zakup jednostek funduszy inwestycyjnych i obsługę funduszy.

– Platforma inPZU to wiele możliwości i usług pod jednym adresem. W panelu PPK pracownicy znajdą informację o stanie swoich oszczędności i dokonywanych wpłatach, a także o wycenie i stopie zwrotu funduszy PPK. Będą mogli składać zlecenia dotyczące m.in. wysokości wpłat, podjęcia pieniędzy, a także decydować o zmianie sposobu inwestowania swoich oszczędności – tłumaczy wiceprezes Żółtek.

Przypomina, że już w maju wystartował serwis e-PPK do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracodawców: – Pozwala na proste dokonywanie wielu skomplikowanych czynności: od zgłaszania pracowników do PPK, poprzez przekazywanie list wpłat na ich rachunki, po przesyłanie ich dyspozycji, np. o odprowadzaniu wpłat dodatkowych – wyjaśnia Marcin Żółtek. – To element naszej filozofii, aby w maksymalny sposób ułatwić pracownikom i pracownikom obsługę PPK – dodaje.

Grupa PZU już 1 lipca, w ciągu kilku godzin od startu pracowniczych planów kapitałowych, zawarła kilkadziesiąt umów o zarządzanie PPK. W połowie lipca taką umowę z PZU podpisał PKN Orlen, największa firma w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród pozostałych klientów są Grupa Energa i Polskie Radio.