Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Esotiq spadł po trzech kwartałach 2019 r. do 1,8 mln zł mimo rekordowych przychodów

Udostępnij

Skonsolidowane przychody producenta ekskluzywnej bielizny damskiej po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 134,8 mln zł, co oznacza wzrost o 19% rok do roku. Marża brutto wyniosła 61%. EAH (ESOTIQ) odnotował także ponad dwukrotny wzrost sprzedaży internetowej. Firma jest już gotowa na zbliżający się świąteczny szał zakupowy i liczy na rekordowy koniec roku.

Wysoki poziom przychodów to głównie efekt dynamicznego rozwoju sieci salonów oraz intensywnej działalności marketingowej. Nieustannie szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów nawiązując współpracę z modelkami i blogerkami, prowadząc unikalne kampanie w mediach społecznościowych, ale także rozwijając sprzedaż internetową, która z roku na rok jest coraz wyższa. W związku tym liczymy, że pod względem sprzedaży bieżący rok będzie najlepszy w dotychczasowej historii firmy – mówi Adam Skrzypek, prezes ESOTIQ&HENDERSON S.A.

Zysk brutto po trzech kwartałach 2019 roku wzrósł o 13,9% do poziomu 81,6 mln zł. EBIT wyniósł 5,2 mln zł (wobec 6,3 mln zł w ub. r.) a zysk netto 1,8 mln zł (wobec 4,5 mln zł w ub. r.). Na wyniki silnie wpłynęły niekorzystne wahania kursu dolara oraz wzrost wynagrodzeń. W 2019 roku Esotiq otworzył 17 nowych salonów, w tym: 7 w Polsce, 4 w Niemczech, 1 na Ukrainie, 2 w Rosji, 2 na Białorusi oraz 1 na Łotwie. Dla porównania w ubiegłym roku powstało 13 nowych salonów.

W Polsce, Niemczech i na Ukrainie jesteśmy obecni od wielu lat. Ciągle rozwijamy tam naszą sieć i powiększamy grupę odbiorców. Jednak od pewnego czasu budujemy sieć salonów na nowych rynkach, takich jak Rosja, Białoruś czy Łotwa. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę, a początki zawsze pociągają za sobą większe koszty związane z budowaniem przekazu marketingowego. Rozwój sieci na Wschodzie daje ogromne możliwości. Trendy związane z określonymi wzorami bielizny dynamicznie się tam rozwijają i zbliżają się do tych na Zachodzie. Duże znaczenie ma także rozwój sprzedaży internetowej, która wspiera tamtejszą sprzedaż w sklepach fizycznych i odwrotnie – dodaje prezes.

Sprzedaż internetowa z roku na rok systematycznie wzrasta. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku przychody z tego kanału wyniosły 12,9 mln zł (+101% r/r).  Rekordy bije także liczba uczestniczek programu lojalnościowego ESOTIQ Club, która, zgodnie z trendem, na przełomie roku może przekroczyć pierwszy milion.

Marka Esotiq&Henderson to nie tylko unikalna bielizna damska. W jej ofercie znaleźć można także bieliznę męską, żele pod prysznic, perfumy, kosmetyki czy akcesoria. Każdy z tych segmentów cieszy się dużym zainteresowaniem. Poszerzając ofertę odpowiadamy na różne potrzeby, które klientki mogą zaspokajać w ramach jednej wizyty w sklepie, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym. To ważne w kontekście zbliżających się świąt oraz Black Friday, na które jesteśmy już gotowi i ofertowo, i logistycznie – mówi Adam Skrzypek.

Według szacunkowych danych w okresie styczeń-październik 2019 roku skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson wyniosły 147 mln zł (+17% r/r). Sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 13,5 mln zł (+90% r/r). Natomiast marża brutto na sprzedaży wyniosła 60% (-3 p.p. r/r). Powierzchnia handlowa Grupy na koniec października 2019 r. wynosiła 18 660 m kw. (+7% r/r).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus