Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Szacunkowe wyniki finansowe grupy MEDIACAP za 2019 r.

Udostępnij

Szacunkowe łączne przychody Grupy MEDIACAP w 2019 wyniosły 134 mln PLN (wzrost o 42% r/r), w tym 28,2 mln PLN przychodów przejętego LifeTube (w marcu 2019) oraz Gamellon (w październiku 2019). Po eliminacji wpływów przejęć, organiczny wzrost przychodów Grupy wyniósł około 12% r/r.

Skonsolidowana EBITDA Grupy w 2019 r. wyniesie ponad 10,5 mln PLN (+44,6% r/r) bez uwzględnienia pozytywnego efektu MSSF 16.

„Korzystna dynamika EBITDA nie przełoży się jednak na wynik netto, który w 2019 roku pozostaje obciążony przez koszty przeprowadzonych transakcji, wyższej amortyzacji rok do roku (efekt MSSF 16), a także kosztów i amortyzacji wyższych wobec poprzednich okresów nakładów na inwestycje rozwojowe, w tym w szczególności na technologię rozwijaną przez Plastream” - komentuje Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP SA.

„W ciągu 12 miesięcy 2019 roku grupa MEDIACAP zmieniła się niemal nie do poznania. Z grupy reklamowo-badawczej stopniowo przekształciliśmy nasz model biznesowy na bardziej nowoczesny i technologiczny, stając się liderem na rynku influencer-marketingu. Przygotowanie transakcji, a potem intensywna integracja zespołów TalentMedia i LifeTube było nie lada wyzwaniem dla całego zespołu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa wzrostu przychodów. Natomiast początek bieżącego roku jest z kolei dla nas czasem strategicznych przemyśleń i analiz, które w efekcie powinny przynieść poprawę rentowności grupy jeszcze w tym roku” – dodaje Jacek Olechowski.

Publikacja zaudytowanego raportu rocznego za 2019 r. zaplanowana jest na 31 marca 2020.