Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SimFabric wchodzi w segment gier mobilnych

Udostępnij

SIM (SIMFABRIC), notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z Grupy PLW (PLAYWAY), powołał spółkę zależną – MobileFabric SA, której celem będzie rozwój gier na urządzenia mobilne. To realizacja kolejnego z filarów strategii zrównoważonego rozwoju studia. Pierwszym projektem w portfolio gier mobilnych nowej firmy będzie Thief Simulator, z portfolio wydawniczego Grupy PlayWay.

- Zgodnie z deklaracjami, rozpoczynamy działalność w najdynamiczniej rozwijającym się segmencie gier, którym są cieszące się nieprzerwaną popularnością na całym świecie – gry mobilne. Aby móc stać się beneficjentem także tego rynku, powołaliśmy dziś spółkę zależną MobileFabric. To kolejny filar naszej działalności, który wpisuje się w  strategię zrównoważonego rozwoju SimFabric. Szacuje się, że w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric, który w nowej spółce objął funkcję prezesa zarządu.

Działalność MobileFabric będzie skoncentrowana na produkcji gier, głównie z gatunku symulatorów, na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Spółka zajmie się także portowaniem (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) gier z portfolio SimFabric na urządzenia mobilne.

W ubiegły roku SimFabric z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju, która opierała się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim, jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzeci flar to działalność badawczo-rozwojowa. – Konsekwentnie realizowana strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku. W minionym roku wypracowaliśmy ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli osiem razy więcej w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. W kolejnych latach planujemy kontynuację dalszych, znaczących wzrostów – dodaje Emil Leszczyński.

Spółka podpisała także porozumienie z PlayWay SA na wykorzystanie infrastruktury wydawniczej Grupy PlayWay, w tym także tytułów z jej portfolio. Pierwszą grą MobileFabric będzie znany z wersji PC-towej i konsolowej – Thief Simulator. Projekt łączy elementy skradanki, przygodówki i symulatora. Gracze wcielają się w tytułowych złodziei, których zadaniem jest wykradanie cennych przedmiotów z rozmaitych obiektów. Wersja na komputery stacjonarne uzyskała ponad 90 proc. pozytywnych recenzji. Wersja mobilna trafi na rynek jeszcze w tym roku. – Gry mobilne nie są nam obce. W MobileFabric wracamy niejako  do początków rozwoju SimFabric, której pierwszą produkcją był Farm Expert Mobile wykonany na zlecenie PlayWay-a. Tytuł w wersji na urządzenia mobilne został pobrany 2,5 mln razy tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy sprzedaży – dodaje Emil Leszczyński.

81 proc. akcji MobileFabric SA objęło SimFabric SA, właścicielem pozostałych jest Emil Leszczyński.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo, w 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda na gry 159,3 mld dolarów. Największy wzrost wydatków będzie dotyczył projektów mobilnych. W 2023 roku rynek gier ma być wart 200 mld dolarów. W wyniku pandemii wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów, z czego największy odnotowano w grach mobilnych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus