Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Huckleberry Games z nową strategią

Udostępnij

HBG (HGAMES), notowane na rynku NewConnect studio gamingowe, kontynuuje proces rebrandingu prowadzonej działalności. Neurone Studio, bo docelowo tak będzie się nazywało Huckleberry Games, skupi się przede wszystkim na produkcji nisko i średniobudżetowych małych gier na konsole i PC, stanowiące tzw. meaningful entertainment, czyli rozrywkę z drugim dnem. Nowoprzyjęta strategia zakłada wydanie kilku gier rocznie.

- To początek nowego otwarcia dla Huckleberry Games. Mamy zupełnie nową, inną wizję rozwoju spółki niż nasi poprzednicy. Na ostatnim WZA zdecydowaliśmy o zmianie nazwy na Neurone Studio. Z kolei dziś ogłaszamy nową strategię. Chcemy się skupić przede wszystkim na produkcji dużej ilości małych gier, z których niektóre moją szansę okazać się bestsellerem i wygenerować ponadprzeciętne przychody. – komentuje Dawid Modro, prezes Huckleberry Games.

Nisko i średniobudżetowe produkcje pozwolą deweloperom na eksperymentowanie pod względem mechanik, fabuły i oprawy audio-wizualnej, co umożliwi jednoczesne sprawdzanie rynku pod kątem tego, jakie mechaniki gracze lubią i jakie gatunki gier mogą im przypaść do gustu. Huckleberry Games dodatkowo zamierza wyjść z inicjatywą do graczy. Poprzez zakrojone działania promocyjno-marketingowe, wokół gier studio zamierzamy zbudować możliwie największe community zlojalizowanych graczy.

- Docelowo chcemy być również wydawcą naszych gier. Jednak w przypadku pierwszy projektów będziemy aktywnie współpracować z zewnętrznymi wydawcami, którzy mają mocną pozycję na rynku i są w stanie zapewnić nam odpowiedni marketing i sprzedaż gry. – dodaje Dawid Modro.

Odcięcie od dawnej marki nie oznacza zaniechania dotychczasowych produkcji tj. Edengrad czy Minglers. Są one nadal cennymi aktywami spółki. Huckleberry Games we współpracy z innymi studiami oceni jaka forma dystrybucji utworzonych już gier będzie najbardziej opłacalna dla spółki. Nowa strategia zakłada także tworzenie nowych gier na podstawie uniwersum naszych wcześniejszych produkcji.

W ramach dywersyfikacji, oprócz gier na PC i konsole, które będą sprzedawane w modelu P2P (pay-to-play), Huckleberry Games zamierza także tworzyć gry mobile na platformę Android i w dalszej kolejności na system iOS. Potocznie zwane mobilki będą dystrybuowane w modelu FTP (free-to-play), co oznacza, że gra będzie do pobrania za darmo, a monetyzacja jej będzie dokonywała się poprzez mikrotransakcje i reklamy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus