Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W październiku przychody z gier BoomBit spadły o 11% m/m

Udostępnij

W październiku 2020 przychody z gier Grupy BBT (BOOMBIT) pomniejszone o koszty marketingu związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz prowizji platform dystrybucyjnych wyniosły ok. 5,8 mln PLN w porównaniu do ok. 6,6 mln PLN we wrześniu (-12% m/m). W segmencie hyper-casual przychody pomniejszone o koszty marketingu i prowizji wyniosły 4 mln PLN i pozostają na rekordowych poziomach w historii Grupy (4,4 mln PLN we wrześniu br.).

W październiku łączne przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 12,6 mln PLN (-11% m/m). Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie ok. 6,2 mln PLN (-10% m/m), natomiast koszty prowizji platform 0,6 mln PLN (-20% m/m). W październiku Grupa nie miała już przychodów z gry Tanks A Lot!, dla której  umowa wydawnicza wygasła we wrześniu.

Narastająco w okresie styczeń – październik 2020 szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 118 mln PLN, a nakłady marketingowe ok. 58 mln PLN.

W październiku 2020 łączna ilość pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła ok. 14 mln. Najpopularniejsze gry w październiku to Slingshot Stunt Driver, gra stworzona przez należące do Grupy BoomBit studio TapNice, która w ubiegłym miesiącu zanotowała ponad 3,3 mln pobrań (łącznie od debiutu w sierpniu ilość pobrań tej gry przekroczyła 11 mln), oraz gra Guns Master, która od debiutu we wrześniu zanotowała już ponad 3 mln pobrań. Na koniec października łączna liczba pobrań gier BoomBit przekroczyła poziom 178 mln licząc od początku 2020 roku. 

W listopadzie Grupa planuje wydanie kolejnych gier hyper-casual. Z kolei na platformie Nintendo Switch Grupa BoomBit ma obecnie 12 tytułów, a w drugiej połowie listopada planowane jest wydanie wersji Ramp Car Jumping na tę platformę.

Według opublikowanego w październiku przez branżowy portal Apptopia.com rankingu – po III kwartałach 2020 BoomBit jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się twórców gier hyper-casual na świecie, obok tak znanych firm jak Rollic Games czy HOMA Games. Obecnie w portfolio mamy kilkanaście gier hyper-casual, a najpopularniejsze z nich notują 500 tys. –  milion pobrań miesięcznie, nie wliczając miesięcy w których debiutują, kiedy to liczba pobrań jest naturalnie wyższa. W najbliższych tygodniach zadebiutują kolejne gry hyper-casual, zarówno produkowane przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych developerów. Wyniki osiągane przez nasze gry mierzone liczbą pobrań i generowanymi przychodami potwierdzają, że decyzja o ponownej koncentracji na grach hyper-casual była doskonałym posunięciem strategicznym i są dowodem naszych wysokich kompetencji w tym perspektywicznym segmencie. Pracujemy też nad kolejnymi tytułami na Switcha – komentuje Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.

W październiku wypracowaliśmy 12,6 mln PLN przychodów łącznie i 5,8 mln PLN przychodów pomniejszonych o koszty UA i prowizji, co jest jednym z najlepszych miesięcznych  wyników w tym roku, zbliżonym do rekordowych wyników marca i września. Jest to bardzo dobry wynik zważywszy, że w tym miesiącu nie mieliśmy już przychodów z gry Tanks A Lot!  - dodaje Hannibal Soares, Wiceprezes zarządu BoomBit S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus