Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino Polska wypracowało w III kwartale 188,5 mln zł zysku netto

Udostępnij

DNP (DINOPL) po trzech kwartałach 2020 roku: konsekwentny rozwój sieci Dino oraz dalsza poprawa wyników

Dino Polska S.A. w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku kontynuowała wzrost rentowności. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 7,4 mld zł, czemu towarzyszył dwucyfrowy wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 13%. Spółka rok do roku odnotowała także wzrost wyniku EBITDA o 42,9% do 723 mln zł oraz dalszą poprawę marży EBITDA o 0,7 pkt proc. do poziomu 9,8%.

Zgodnie ze swoją strategią, Dino Polska S.A. inwestuje w dalszą ekspansję – zarówno w rozwój sieci marketów, jak i w rozbudowę zaplecza logistycznego. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2020 roku Spółka przeznaczyła na inwestycje 681 mln zł w stosunku do 594 mln zł w odpowiednim okresie ubiegłego roku.

W okresie od stycznia do września 2020 roku sieć Dino powiększyła się o 153 markety wobec 138 placówek otwartych w analogicznym okresie poprzedniego roku, w związku z czym na koniec września 2020 roku tworzyło ją 1 371 placówek na terenie całego kraju. W ciągu 12 poprzednich miesięcy Dino Polska S.A. uruchomiła 258 nowych marketów. – Zgodnie z przyjętą strategią, inwestujemy w utrzymanie wysokiego tempa ekspansji. W ciągu roku sieć Dino urosła o ponad 23%, a przez ostatnie trzy lata – o 91%. – mówi Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska S.A.– Przed nami intensywny okres, w którym także planujemy dużą liczbę otwarć, aby umożliwić konsumentom zrobienie komfortowych zakupów w marketach Dino w nowych lokalizacjach, blisko miejsc zamieszkania. – podsumowuje Michał Krauze.

Dino Polska kontynuuje także inwestycje środowiskowe. Na koniec września 2020 roku na dachach 237 marketów Spółka zainstalowała panele fotowoltaiczne. – Inwestycje, mające na celu redukcję wpływu działalności Spółki na środowisko naturalne, są dla nas niezwykle ważne. Prowadzimy obecnie kilka inicjatyw z tego zakresu, wśród których największą jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino w całym kraju. – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A. Spółka planuje, że na początku przyszłego roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus