Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mediacap miał szacunkowo 28,8 mln zł przychodów po III kwartałach 2020 r.

Udostępnij

Szacunkowe przychody Grupy MCP (MEDIACAP) po III kwartałach 2020 wyniosły ok. 28,8 mln PLN (-11% r/r). Poziom przychodów obciążony był wpływem COVID-19, jednak część przychodów utraconych w wyniku niemożliwości realizowania wybranych działań na rzecz klientów na skutek pandemii, zastąpiły częściowo inne, dedykowane rozwiązania i usługi świadczone w trybie online. W rezultacie szacowane przychody, są wyższe niż założony plan finansowy uwzględniający negatywny efekt COVID-19, który zakładał znaczący spadek przychodów. Z kolei pozytywnie na wynik EBITDA wpłynęły m.in. szybko wprowadzone mechanizmy oszczędnościowe w Grupie, co przełożyło się na dodatni wynik EBITDA w kwocie ok. 3,4 mln PLN (wzrost o 24% r/r).

W trakcie III kwartału 2020 realizowaliśmy projekty pracując w trybie hybrydowym oraz zdalnym. Elastyczne dostosowanie do obostrzeń wynikających z pandemii, wpłynęło na nasz mix sprzedażowy, skoncentrowany obecnie na usługach świadczonych online – w szczególności rozwijamy usługi performance marketingu (w ramach w ramach Grupy S/F) badań online (w ramach IQS) i influencer marketingu (w ramach LTTM). W tych segmentach umacniamy naszą pozycję rynkową co powinno zaprocentować w przyszłości. W rezultacie organizacja pracuje dziś efektywnie w trybie mieszanym, a rentowność w III kwartałach była lepsza niż zakładaliśmy jeszcze wiosną” - mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP S.A.