Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory wypłaci akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy

Udostępnij

Zwyczajne Walne Zgromadzenie GIF (GAMFACTOR), notowanego na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo, podjęło decyzję w sprawie wypłaty dywidendy. Spółka przekaże ponad 1,5 ml zł na rzecz swoich Akcjonariuszy. Wartość dywidendy na jedną akcje wyniesie 0,27 zł. Proponowany dzień dywidendy to 14 maja, a wypłaty 24 maja. W minionym roku Gaming Factory osiągnęła najwyższe przychody operacyjne w swojej historii.

- Od 2017 roku, konsekwentnie dzielimy się zyskiem z naszymi Akcjonariuszami. Także tym razem, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło wypłatę dywidendy za ubiegły rok. Na jedną akcję przypada 0,27 zł. Dywidenda stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto Spółki za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł będą stanowić kapitał zapasowy, który przeznaczymy na dalszy rozwój i inwestycje. Jednocześnie chciałbym podkreślić, że przyszłe potrzeby inwestycyjne spółki są zabezpieczone. Obecnie naszym priorytetem jest ukończenie i wydanie gier będących w toku realizacji – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Studio koncentruje się na tworzeniu i wydawaniu nisko i średnio-budżetowych projektów. W 2021 roku planuje udostępnić około 10 gier, z czego około 6-7, zgodnie z zapowiedziami spółki, powinno trafić do sprzedaży w II i III kwartale br.

 - Tytuły, których premiery planujemy jeszcze w tym roku, to m.in.: Castle Flipper, Foodtruck Arena, Farming Life, ZooKeeper, Lost Viking: Kingdom of Women, Woodzone oraz Bakery Simulator. Nad projektami czuwa doświadczony zespół specjalistów. W naszym portfolio są także nowe, większe niż dotychczas projekty, takie jak  przygodowa gra akcji z elementami RPG We Are Legion: Rome, symulator Dreamhouse: The Game, gra Human Farm, czy survival w otwartym świecie Dinos Reborn. Liczymy, że tytuły z naszego portfolio premium osiągną satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Chcemy cały czas poszerzać nasze portfolio o nowości na PC, konsole oraz średnio-budżetowe projekty VR-owe – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Producent i wydawca gier video osiągnął w 2020 rok najwyższe przychody operacyjne od czasu rozpoczęcia działalności. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł wobec 1,17 mln zł w 2019 roku.

W 2021 roku Spółka wprowadziła do sprzedaży gry Gunslingers & Zombies, oraz Sapper - Defuse The Bomb Simulato (early access), za których produkcje odpowiada Live Motion Games.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus