Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sektor NewConnect: Recykling

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
GTS (GEOTRANS) 2025/Q3 13,66% -26,64% -15,68%
GRC (GRUPAREC) 2025/Q3 7,11% -27,82% +5,33%
PLM (POLMAN) 2025/Q3 -3,25% +80,79% 0,00%
ORL (ORZLOPONY) 2025/Q3 -5,78% -147,81% -272,90%
BPN (BLACKPOIN) 2025/Q3 -10,95% -1 052,17% -4,29%
TLO (TELESTO) 2025/Q3 -18,58% -230,39% -17,67%
BER (BIOERG) 2022/Q4 -22,07% -283,76% +47,78%
AQT (AQUATECH) 2024/Q3 -879,66% -6 870,36% -189,42%
ATO (ATONHT) 2023/Q2
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus