Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Marcin Olejarz, Prezes BoomBit: Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów

Udostępnij
  • Przychody z gier: 24,8 mln PLN
  • Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7 mln PLN
  • 24,3 mln pobrań
  • Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing
  • 240,8 mln PLN przychodów z gier i 237,8 mln pobrań w całym 2021 roku

[mln PLN]

Listopad

Grudzień

Zmiana % m/m

Przychody z gier

21,60

24,76

+14,6%

Prowizje platform

1,32

1,73

+30,8%

User Acquisition

11,82

16,04

+35,7%

Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform

8,46

7,00

-17,3%

W grudniu 2021 r. Grupa BBT (BOOMBIT) miała 24,76 mln PLN (+14,6% m/m) przychodów z gier. Koszty prowizji platform wzrosły do 1,73 mln PLN (+30,8% m/m), natomiast wydatki na User Acquisition, które przekładają się na wzrost przychodów były na poziomie 16,04 mln PLN (+35,7% m/m). W rezultacie przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7 mln PLN (-17,3% m/m), a łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w grudniu to 24,3 mln.

“Za nami bardzo udany rok, który zakończyliśmy mocnym akcentem ustanawiając w grudniu drugi najlepszy w historii wynik pod względem przychodów gier. Specyfika ostatniego miesiąca, sytuacja na rynku reklamy oraz intensywna promocja naszych tytułów przełożyły się na satysfakcjonujące nas rezultaty, a jednocześnie na widoczny wzrost kosztów User Acquisition. Ich udział w przychodach był wyższy niż średnia dla całego roku, która wynosi niecałe 58%. Ponadto w grudniu koszty UA dla gier Mid-Core, dla których okres zwrotu jest dłuższy niż w przypadku gier Hyper-Casual, były istotnie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Zgodnie z naszą polityką User Acquisition ma zarabiać, co oznacza, że wyższy poziom wydatków na User Acquisition ma przełożyć się na wyższe przychody” - mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. - “Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów i z tego jak rozwija się Grupa BoomBit. Wydaliśmy ponad 20 gier, nad którymi intensywnie pracowały wszystkie trzy obszary działalności, a kolejne tytuły które zamierzamy wydać w 2022 roku zapowiadają się obiecująco” - dodaje Marcin Olejarz.

Najpopularniejszymi tytułami w grudniu były: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing, Car Driving School Simulator oraz Kiss in Public. Za ostatni z wymienionych tytułów odpowiada BoomHits, a dobre wyniki osiągnął także Hyper Knight najnowsza gra wydana w grudniu przez Skyloft, spółkę Joint Venture Grupy BoomBit. Przychody z gier Hyper-Casual, wyniosły 14,3 mln PLN i stanowiły 58% wszystkich przychodów. W przygotowaniu są kolejne tytuły tego typu, a zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w pierwszych miesiącach 2022 r. mają także zostać zakończone prace nad nową produkcją Mid-Core.

Grupa BoomBit w całym 2021 roku wypracowała 240,8 mln PLN przychodów z gier (+72,3% r/r), a liczba pobrań wyniosła 237,8 mln. Gry z największymi przychodami w ostatnich 12 miesiącach to Hunt Royale, Slingshot Stunt Driver i Bike Jump.

2021 TOP 10

  1. Hunt Royale                                      42,1 mln PLN
  2. Slingshot Stunt Driver                       23,8 mln PLN
  3. Bike Jump                                         17.1 mln PLN
  4. Darts Club                                         14,9 mln PLN
  5. Make It Fly                                         13,9 mln PLN
  6. Shoe Race                                          9,6 mln PLN
  7. Base Jump Wing Suit Flying               8,5 mln PLN
  8. SuperHero Race                                 7,1 mln PLN
  9. Idle Inventor - Factory Tycoon            6,5 mln PLN
  10. Construction Ramp Jumping              6,2 mln PLN
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus