Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Klabater: Niższe przychody i strata netto po trzecim kwartale

Udostępnij

Ponad 0,73 mln zł przychodów netto wypracował w trzecim kwartale br. notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo – KBT (KLABATER). Narastająco przychody netto wyniosły prawie 3 mln zł. Największy wpływ na wynik miały przychody ze sprzedaży gier wideo na konsole (70 proc.). W raportowanym okresie zespół koncentrował się na promocji autorskiej produkcji Moonshine Inc. Grudniowa premiera gry to jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń dla Klabatera. Obecna wishlista projektu przekroczyła 36 tys. Jednocześnie studio rozwija back-katalog i segment portingu. Poza Moonshine Inc. w tegorocznym harmonogramie wydawniczym spółki są jeszcze trzy gry.

- Na wstępnie warto podkreślić, że rok 2022 znacząco różni się od minionego pod względem struktury planu wydawniczego. W tym roku większość kluczowych dla wyników spółki premier nastąpi w czwartym kwartale. Niższe przychody i strata netto po trzecim kwartale br. to efekt poniesionych nakładów finansowych w nowe projekty oraz ich promocję – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA. – Konsekwentnie rosnący udział przychodów ze sprzedaży gier konsolowych jest wynikiem rozwoju portfolio gier na PlayStation, Xbox i Nintendo oraz nowych umów wydawniczo-portingowych  – dodaje Robert Wesołowski.

W raportowanym okresie segment gier na konsole wygenerował 73 proc. przychodów netto spółki. 

- Trzeci kwartał zakończyliśmy premierą Weedcraft Inc., przed nami kilka kolejnych produkcji portingowych, a także nasz największy autorski tytuł Moonshine Inc. Gra ma już ponad 37 tys. wishlist, co daje poziom podobny do Heliborne w analogicznym okresie przed wydaniem – dodaje Robert Wesołowski. 

Moonshine Inc. to strategiczna gra typu tycoon, w której gracz będzie rozwijał swój interes bimbrowniczy. 1 grudnia tytuł zadebiutuje na platformie Steam, niewykluczone, że docelowo projekt będzie dostępny także w wersji na konsole.

– Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się na promocji Moonshine Inc., z którym wiążemy duże nadzieje. Kilka dni temu rozpoczęliśmy bezpłatne playtesty, które pozwolą nam na pozyskanie dodatkowych opinii o grze jeszcze przed jej premierą – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – Na bieżąco rozwijamy też strategiczne współprace. Portujemy gry dla znaczących spółek – zaufało nam m.in. francuskie Goblinz, czy amerykański wydawca Devolver Digital. To istotni partnerzy, którzy chcą rozwijać z nami swoje gry. Cieszy nas także rosnący back-katalog gier, który wynosi już ponad 20 tytułów i pozwala uzyskiwać przewidywalne i powtarzalne przychody – dodaje Michał Gembicki.

Oprócz gry Moonshine Inc., do końca roku Klabater wyda taktyczną retro grę - Kaiju Wars (PS4, Xbox One, NS), bestselerowego RTS – As Far As The Eye (PS4, Xbox One) oraz wielki hit z PC, karcianą grę RPG Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager (PS4, Xbox) wraz ze wszystkimi dostępnymi na PC dodatkami.

W najważniejszych planach spółki na 2023 roku jest premiera sequela autorskiej gry – Crossroads Inn. Na koniec 2021 roku łączny zysk na sprzedaży tytułu (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad 100 tys. nabywców na obu platformach.

W 2021 r., ramach drugiego sezonu (Season Pass 2), udostępniono graczom dwa dodatki inspirowane innymi grami z portfolio Spółki, DLC – The Circus oraz DLC- Booze & Liquor oraz Double Wedding. We wrześniu tytuł zadebiutował w wersji na platformę Nintendo Switch. Projekt jest także dostępny na PC, XboxOne i Xbox Series X|S.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus