Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino podtrzymuje zamiar szybkiego debiutu na GPW i plany rozwoju sieci

Udostępnij

Grupa Dino podtrzymuje zamiar "jak najszybszego" debiutu na GPW, który powinien nastąpić najpewniej w II kw. br., poinformował prezes Szymon Piduch. Podtrzymał także plany rozwoju liczby sklepów, który w 2017 r. ma być co najmniej taki, jak w ub.r., w którym Dino otworzyło 117 placówek netto.

"To będzie I połowa roku, chcemy to zrobić możliwie szybko. Pewnie w II kwartale" - powiedział Piduch podczas spotkania prasowego w Krotoszynie, pytany o możliwy termin debiutu.

"Nasze plany zakładają kontynuację strategii wzrostu przez rozwój organiczny sieci sklepów. Docelowo dotrzemy do wszystkich województw" - powiedział także.

Jak wyjaśnił, w najbliższym czasie ok. 50% nowych sklepów będzie powstawało na obszarach, gdzie sieć jest już obecna, a lokalizacje pozostałych 50% będą stopniowo rozszerzały obszar działania o najbliższe sąsiedztwo.

"W 2016 r. odnotowaliśmy 117 otwarć netto, w tym roku nie będzie mniej" - powiedział także Piduch.

Obecna sieć sprzedaży Dino (628 placówek na koniec 2016 r.) działa w oparciu o trzy centra logistyczne: w Krotoszynie (zlokalizowane w płd. części woj. wielkopolskiego), Jastrowiu (płn. część woj. wielkopolskiego) i Piotrkowie Trybunalskim (łódzkie).

"Docelowo każde z nich będzie obsługiwało 300-400 marketów. Musimy myśleć o kolejnym centrum dystrybucyjnym - to kwestia roku-dwóch" - powiedział prezes.

Poinformował także, że spółka ma zabezpieczone potrzeby pod rozwój sieci w postaci "kilkuset lokalizacji pod ekspansję" w regionach, w których jest już obecna. Rozwój ma zamiar finansować z kredytów bankowych i środków własnych.

W grudniu ub.r. Dino Polska złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem spółki na giełdzie w I połowie 2017 roku. W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące, należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors.

Grupa Dino prowadzi sieć supermarketów proximity. Właścicielem 51% akcji Dino Polska S.A. jest założyciel spółki - Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada Fundusz Polish Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzany przez Enterprise Investors. W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł (wzrost o 23% r/r).