Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Kurs akcji Dino Polska wzrósł o 7,91% na debiucie na rynku głównym GPW

Udostępnij

Akcje spółki DNP (DINOPL) zadebiutowały dzisiaj na rynku głównym GPW. Na otwarciu kurs akcji wzrósł o 7,91% wobec ceny odniesienia i wyniósł 36,15 zł.

Tuż po 9-ej cena akcji Dinmo wynosiła 36,93 zł i rosła o 10,24%.

Dino Polska jest 486. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 5. debiutem na tym rynku w 2017 roku.

"Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości ofertą polskiej spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 roku. Oferta Dino była także drugą ofertą w historii polskiego rynku kapitałowego, w ramach której ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych była wyższa od ceny maksymalnej. Wśród inwestorów instytucjonalnych biorących udział w ofercie Dino popyt na akcje wielokrotnie przewyższył ich podaż. Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na akcje oferowane inwestorom indywidualnym wyniosła75%" - czytamy w komunikacie spółki.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48 040 000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors).

Wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. W ofercie wzięły udział najważniejsze instytucje finansowe z blisko 20 krajów, podkreślono w materiale.

"Oferta Dino Polska to historyczna transakcja na polskim rynku kapitałowym, zarówno pod względem wartości oferty - ok. 1,65 mld zł, jak i ogromnego zainteresowania Spółką, które przełożyło się na ustalenie ceny dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym niż cena maksymalna. Cieszymy się z tak dużego popytu na akcje spółki, zarówno ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych jak i inwestorów indywidualnych w Polsce" - powiedział prezes Dino Polska Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.

Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyła 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r. Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus