Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cloud Technologies: RODO może osłabić rynek w Europie, ale USA jest dynamiczne

Udostępnij

CLD (CLOUD) na rynku europejskim obserwuje obawę przed konsekwencjami RODO, co w rezultacie może spowodować czasowe osłabienie rozwoju tego rynku, szczególnie w porównaniu z rynkiem amerykańskim, który rozwija się bardzo dynamicznie. Potwierdza to także sprzedaż danych spółki na rynku USA, która rośnie w szybkim tempie, poinformował ISBnews prezes Piotr Prajsnar.

"Jesteśmy jednym z największych globalnych dostawców danych o użytkownikach internetu. Prywatność użytkowników to dla nas kwestia o strategicznym znaczeniu, dlatego w naszej hurtowni danych oferujemy wyłącznie anonimowe dane. Zasadniczo RODO nie wpływa więc na naszą działalność w sposób bezpośredni, nowe przepisy mają jednak wpływ na rynek reklamy internetowej, na którym działamy. Uważam, że jesteśmy dobrze przygotowani na nowe przepisy i nie widzimy zagrożenia dla naszego modelu biznesowego" - powiedział ISBnews Prajsnar.

Wskazał, że przed wejściem w życie RODO spółka przeprowadziła zaawansowane analizy prawne przeprowadzone przez uznane na rynku podmioty jak np. kancelaria EY Law oraz audyt platformy DMP OnAudience.com, która gromadzi i przetwarza dane. 

"Analizy potwierdziły, że nasza działalność jest zgodna z RODO. Przetwarzane przez nas dane zawsze poddawane są procesowi anonimizacji i dzięki temu informacje dotyczące każdego urządzenia są bezpiecznie i nie są danymi osobowymi. Naszym klientom udostępniamy wyłącznie anonimowe dane" - podkreślił szef spółki.

Zaznaczył, że jeśli chodzi o współpracę z klientami, to od wejścia w życie RODO firma nie widzi diametralnej różnicy w podejściu do współpracy. 

"Oczywiście, większość umów i regulaminów musiało ulec dostosowaniu do obecnie obowiązujących przepisów. Umowy zostały już aneksowane w związku z rozporządzeniem lub to się właśnie dzieje. Na rynku europejskim obserwujemy często zamieszanie i obawę przed konsekwencjami RODO, co w rezultacie może spowodować czasowe osłabienie rozwoju rynku, szczególnie w porównaniu z rynkiem amerykańskim, który rozwija się bardzo dynamicznie. Potwierdza to także sprzedaż naszych danych na rynku USA, która rośnie w szybkim tempie. Po wejściu w życie RODO nasza działalność jest kontynuowana, a wszystkie plany i umowy są realizowane jak dotychczas" - dodał prezes Cloud Technologies.  

Obowiązujące od 25 maja 2018 r. w Polsce i całej Unii Europejskiej, rozporządzenie RODO jest ważnym elementem ujednolicenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Działalność spółki opiera się na przetwarzaniu danych, dlatego uważnie obserwuje co się dzieje i jak zachowują się nasi partnerzy i konkurenci, wskazał szef Cloud Technologies. 

"Patrząc na rynek, widzimy, że wejście w życie rozporządzenia wprowadziło generalnie duży chaos informacyjny. Z jednej strony, to efekt braku jednoznacznych wytycznych, jak dokładnie zabezpieczać dane, a z drugiej alarmujących informacji zawartych w różnego rodzaju przekazach i zapowiadających drastyczne osłabienie wyników spółek, które w taki lub inny sposób opierają swój biznes na wykorzystywaniu danych osobowych. W pojawiających się na rynku opiniach wszystkie te działania spowodują, że podmioty takie jak Facebook czy Google, które w założeniu miały najbardziej odczuć zmianę przepisów, jeszcze bardziej umocnią swoją pozycję, a z rynku zniknie za to część mniejszych podmiotów, które będą miały największe problemy z przystosowaniem się do nowych realiów" - podsumował Prajsnar.

Cloud Technologies to istniejąca od 2011 roku spółka, dostarczająca rozwiązania dla reklamodawców i wydawców z wykorzystaniem technologii Big Data. Jest notowana na NewConnect. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus