Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wirtualna Polska inwestuje w Selsey

Udostępnij

WPL (WIRTUALNA) nabyła około 44,5% udziałów spółki Selsey. To jeden z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii "dom i ogród". Kwota transakcji wyniosła prawie 33 mln zł.

Selsey to jeden z największych sklepów e-commerce w Polsce. Oferuje meble, wyposażenie wnętrz, dekoracje i akcesoria ogrodowe. Spółka od prawie 10 lat działa w Polsce, swoje produkty sprzedaje również w wielu krajach europejskich, m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech.

 Tylko w Polsce rynek w kategorii "dom i ogród" wart jest ok. 40 mld złotych. Ponad 20% tej wartości wydawana jest w internecie, co sprawia, że jest to jedna z największych kategorii w zakupach online, z udziałem wyższym niż w większości krajów na zachodzie Europy. Dla Wirtualnej Polski to też inwestycja w ciągle nową dla nas część rynku e-commerce, taką, gdzie fizycznie sprzedajemy produkty. Jako inwestor mniejszościowy zyskujemy możliwość pozyskania od założyciela Selsey nowych dla nas kompetencji logistycznych i operacyjnych  mówi Aleksander Kusz, VP E-commerce w Wirtualnej Polsce Holding S.A.

 Selsey już dzisiaj jest synonimem pięknych mebli w bardzo atrakcyjnych cenach. Jednak pozyskanie tak dużego i stabilnego inwestora otwiera przed spółką zupełnie nowe możliwości. Pozwala nam na rozwój technologiczny, ale i realizację planów akwizycyjnych oraz rozszerzenie własnych kolekcji mebli. Możemy też zaprosić do współpracy kolejnych producentów i partnerów biznesowych, dzięki czemu nasza oferta dla użytkowników będzie jeszcze bardziej atrakcyjna– mówi Mirosław Mikołajczak, właściciel i założyciel Selsey.

W ramach transakcji Wirtualna Polska nabędzie część udziałów w Selsey, dokapitalizuje spółkę oraz wniesie aportem 100% udziałów spółki Homebook. Łączna kwota transakcji wyniosła prawie 33 mln zł.

Po zamknięciu transakcji zespoły Homebook oraz Selsey zostaną połączone, a Patryk Dżus, dotychczasowy prezes Homebook dołączy do zespołu zarządzającego Selsey.

- Celem fuzji Selsey i Homebook jest połączenie tego, co w obu spółkach jest najlepsze. Z jednej strony Homebook wnosi kompetencje marketingowe oraz technologiczne, dzięki którym od lat inspiruje Polaków jak wyposażyć wnętrze domu. Z drugiej mamy zaplecze produktowe, logistyczne oraz operacyjne, które posiada Selsey. Cieszę się, że nasze zespoły będą mogły pracować razem, pozostając jednocześnie częścią rodziny Wirtualnej Polski. Połączenie spółek to nowe możliwości rozwoju nie tylko całej organizacji, ale też poszczególnych pracowników – mówi Patryk Dżus, prezes zarządu Homebook.

Transakcja dojdzie do skutku po spełnieniu się warunków zawieszających w szczególności uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Selsey to spółka założona we Wrocławiu w 2013 roku. W swoim sklepie internetowym oferuje ponad 20 tysięcy różnych produktów oraz zatrudnia ponad 170 osób. Poza sklepem internetowym spółka prowadzi dwa salony stacjonarne – w Warszawie i we Wrocławiu. W roku finansowym 2021/2022 zakończonym w czerwcu 2022 Selsey odnotował około 118 mln zł przychodów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus