Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strata netto 4fun Media wyniosła 0,56 mln zł w III kw. 2016 r.

Udostępnij

4FM (4FUNMEDIA) odnotowała 0,56 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 8,2 tys. zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,68 mln zł wobec 0,05 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,15 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 4,81 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 0,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 26,09 mln zł w porównaniu z 14,38 mln zł rok wcześniej.

"Mimo rosnącej konkurencji na rynku telewizji muzycznych, na której obecnych jest 25 kanałów nadających pasma muzyczne z powodzeniem utrzymujemy pozycję jednego z liderów oglądalności. Dwucyfrowy wzrost przychodów (o 12%) pochodzących z reklamy telewizyjnej był możliwy zarówno dzięki stabilnym poziomom oglądalności naszego głównego kanału 4Fun.tv, jak i dynamicznie poprawiającej się oglądalności dwóch pozostałych kanałów 4Fun Hits i 4Fun Dance [...] Dzięki intensyfikacji współpracy z T-Mobile oraz udziale w kolejnych przetargach, z kwartału na kwartał mamy szansę systematycznie zwiększać udział Bridge2Fun w sprzedaży całej grupy" – skomentował CEO 4fun Media Rafał Baran, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 0,87 mln zł wobec 1,51 mln zł zysku rok wcześniej.

"Przy analizie wyników osiągniętych przez 4fun Media S.A. na poziomie skonsolidowanym w tym okresie należy wziąć pod uwagę fakt, iż III kwartał jest sezonowo najsłabszym okresem w roku zarówno jeśli chodzi o ceny reklam telewizyjnych jak i sprzedaż powierzchni w reklamie zewnętrznej" - czytamy w komentarzu zarządu do wyników. 

"W ocenie zarządu 4fun Media, kolejny kwartał powinien utrzymać dalszą dywersyfikację przychodów spółki oraz systematyczny wzrost sprzedaży pochodzącej z innych źródeł niż tradycyjna reklama telewizyjna. W ocenie spodziewanych wyników najbliższego kwartału, zarząd wskazuje, iż IV kwartał każdego roku jest zwykle najlepszym okresem w roku, co powinno mieć miejsce także w roku bieżącym. Zarząd 4fun Media S.A. spodziewa się równocześnie rosnących przychodów pochodzących z pozostałych źródeł, tj. działalności agencji reklamowej oraz akcji specjalnych" - czytamy dalej.

Grupa kapitałowa 4fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. o grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu wideo w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus