Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Wiadomości SB.FUT (SUGAR)
22.800+0.550(+2.47%)Sugar No. 11 Futures (US) - Cukier
Towary (CFD)
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
- Kontrakty na cukier są już zawarte, a producenci są zabezpieczeni w surowiec i stałą cenę na kolejne 12 miesięcy, co pozwala im produkować i skutecznie konkurować swoimi wyrobami na rynkach - mówi nam Tomasz Wróblewski, Dyrektor Sprzedaży ds. Industry w Nordzucker Polska S.A.
Coca-Cola kontynuuje współpracę z The Walt Disney Company wprowadzając limitowaną edycję produktów z podobiznami postaci ze świata Marvela. Tym razem na puszkach kultowego napoju znaleźli się Deadpool i Daredevil, a na opakowaniach wariantu bez cukru Czarna Wdowa i Kapitan Ameryka.
Astarta Holding w trzecim kwartale 2024 r. sprzedała 77,9 tys. ton cukru, co oznacza spadek o 6 proc. rdr - podała spółka w komunikacie. Narastająco, po trzech kwartałach sprzedaż cukru wzrosła o 43 proc. rdr do 289,3 tys. ton.
Sklepy małoformatowe we wrześniu br. odwiedziło o 3 proc. mniej klientów niż w sierpniu, a łączne obroty spadły o niemal 6 proc. - wynika z danych CMR. W ujęciu rocznym spadła sprzedaż masła, cukru i piwa, a wzrosła środków na przeziębienie oraz konserw.
Sklepy małoformatowe we wrześniu br. odwiedziło o 3 proc. mniej klientów niż w sierpniu, a łączne obroty spadły o niemal 6 proc. - wynika z danych CMR. W ujęciu rocznym spadła sprzedaż masła, cukru i piwa, a wzrosła środków na przeziębienie oraz konserw.
Wśród kategorii, których sprzedaż w sklepach małoformatowych najmocniej spadła, należy wymienić m.in. mocno drożejące masło i cukier. Obecnie za kilogram cukru klienci sklepów małoformatowych płacą średnio 3,70 zł, to wprawdzie o około 30% mniej w porównaniu z wrześniem 2023 r., ale jednocześnie cena ta jest ponad 1 zł wyższa niż cena cukru największych sieciach dyskontów, dlatego część klientów właśnie tam przenosi zakupy podstawowych produktów.
Na etykietach produktów spożywczych muszą być umieszczone czytelne dane dotyczące ich wartości odżywczych oraz ostrzeżenia przed nadmierną zawartością soli, cukru czy tłuszczów nasyconych. Tego typu sugestie, dotyczące zwłaszcza pozycji przetworzonych, ułatwią konsumentom podejmowanie wyborów zakupowych - uważa Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i przygotowuje szczegółowy pakiet wytycznych w tej sprawie. O sprawie pisze portal Reuters.
Na etykietach produktów spożywczych muszą być umieszczone czytelne dane dotyczące ich wartości odżywczych oraz ostrzeżenia przed nadmierną zawartością soli, cukru czy tłuszczów nasyconych. Tego typu sugestie, dotyczące zwłaszcza pozycji przetworzonych, ułatwią konsumentom podejmowanie wyborów zakupowych - uważa Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i przygotowuje szczegółowy pakiet wytycznych w tej sprawie. O sprawie pisze portal Reuters.
Na etykietach produktów spożywczych powinny znaleźć się czytelne dane dotyczące ich wartości odżywczych oraz ostrzeżenia przed nadmierną zawartością soli, cukru czy tłuszczów nasyconych. Tego typu sugestie, dotyczące zwłaszcza pozycji przetworzonych, ułatwią konsumentom podejmowanie wyborów zakupowych - uważa Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i przygotowuje szczegółowy pakiet wytycznych w tej sprawie. O sprawie pisze portal Reuters.
Rozlewniom Pepsi i Coca-Coli na Zachodnim Brzegu kończą się puszki i cukier z powodu długotrwałego zamknięcia przejścia granicznego z Jordanią - poinformowali agencję Reuters kierownicy dwóch zakładów produkujących napoje gazowane na okupowanym terytorium palestyńskim.
Gratis piwo, cukier i masło, a tańsze słodycze czy kawy - oto nowe promocje z gazetki Lidla, która obowiązuje od czwartku 17 października do najbliższej soboty.
Jak podał GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu wzrosły rdr o 4,9 proc., a w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 0,1 proc.. Odczyt jest zgodny z wcześniejszym szybkim szacunkiem Urzędu.
Obecnie ceny cukru cukru w sklepach spadają. Czy ta sytuacja się utrzyma w najbliższych miesiącach? Jak na to wpływa sytuacja na rynkach światowych i jakie ryzyko jest związane z rekordowymi zbiorami buraków cukrowych w Polsce?
Koszyk zakupowy z najpopularniejszymi produktami żywnościowymi był we wrześniu droższy średnio o 4,9 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Najwięcej konsumenci musieli zapłacić za warzywa i owoce, ponieważ ich ceny wzrosły aż o 10 procent. To zjawisko nie dotyczy wszystkich pozycji spożywczych znajdujących się na sklepowych półkach. Staniały bowiem artykuły sypkie, takie jak cukier, sól i mąka - wynika z raportu UCE Research.
Niemiecki Suedzucker poinformował w czwartek o 63 proc. spadku kwartalnego zysku operacyjnego i obniżył roczną prognozę, donosi Reuters.
Codzienne zakupy podrożały we wrześniu średnio o 4,9 proc. wobec września ub.r.; najbardziej, o ponad 10 proc. zdrożały warzywa i owoce – wynika z opublikowanego w środę raportu UCE Research. Tańsze są produkty sypkie - m.in. cukier, sól i mąka.
Krajowa Grupa Spożywcza S.A. po raz pierwszy w swojej historii sprzedała ponad milion ton cukru.
Globalne ceny żywności wzrosły we wrześniu 2024 (m/m) najmocniej od marca 2022 roku. Notowania cen wszystkich towarów uwzględnionych w indeksie FAO umocniły się m/m, a wzrosty wahały się od 0,4 procent w przypadku indeksu cen mięsa do 10,4 procent w przypadku cukru.
Opracowywany przez FAO globalny indeks cen żywności odnotował we wrześniu wyraźny wzrost. Napędzane były w dużej mierze przez drożejący mocno cukier.
Od poniedziałku 30 września sieć Lidl Polska przygotowała wiele obniżek cen popularnych produktów: cukru, sera, mięsa, owoców czy wody butelkowanej. Sprawdziliśmy najnowszą gazetkę.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus