Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Kornel Szwaja, Skinwallet: Wszystkie nasze działania w I kwartale skupione były na promocji platformy

Udostępnij

SWT (SWALLET), notowany na NewConnect właściciel platform do obrotu dobrami cyfrowymi w grach, prezentuje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 r. Jak wynika z raportu, spółka odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów na poziomie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. O 8 proc. podniósł się także poziom marży bezpośredniej.

Skinwallet jest właścicielem dwóch platform umożliwiających obrót dobrami cyfrowymi. Uruchomiony w 2019 roku serwis SW Instant umożliwia użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych oferując możliwość uzyskania natychmiastowej wyceny i dostępu do wypłaconych środków. Wykorzystuje przy tym zautomatyzowane algorytmy. Druga platforma, SW Market, rozpoczęła działanie na początku 2021 r. Funkcjonujący w formule marketplace serwis pozwala na handel i wymianę dóbr bezpośrednio pomiędzy użytkownikami. Jego uruchomienie otwiera spółkę na znacznie większy rynek.

- W związku z uruchomieniem marketplace wszystkie nasze działania w pierwszym kwartale tego roku skupione były na promocji platformy i pozyskiwaniu nowych użytkowników. W porównaniu do poprzedniego kwartału ich liczba wzrosła o 143 proc., co uważamy za bardzo zadowalający wynik. Start SW Market jest kamieniem milowym w rozwoju naszej spółki, a wszystkie działania, które podejmujemy są z założenia długofalowe. Ich pełne efekty będziemy mogli zatem zaobserwować dopiero w kolejnych miesiącach – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

Skonsolidowane przychody Skinwallet w Q1 2021 wyniosły 2,98 mln zł wobec 2,71 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 10 proc. rdr. Marża bezpośrednia urosła o 8 proc., do ponad 848 tys. zł. W związku z zakończeniem prac nad SW Market o 27 proc obniżone zostały nakłady inwestycyjne na rozwój technologii. W całym kwartale Skinwallet zanotował 240 tys. zł straty netto, natomiast tylko w samym marcu br.  spółka odnotowała dodatni wynik na poziomie skonsolidowanej wartości EBITDA.

Od momentu uruchomienia SW Market zgromadził już ponad 39 tys. użytkowników, w pierwszym kwartale 2021 roku w serwisie zarejestrowało się niespełna 28 tys. użytkowników generując wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników o 140%.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus