Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMC przeprowadziła wiosenną kampanię siewną

Udostępnij

IMC (IMCOMPANY), grupa rolnicza działająca na Ukrainie, w ubiegłym tygodniu  zakończyła wiosenną kampanie siewną. Obszar zasiewu upraw jarych w tym roku wyniósł 94,3 tysięcy hektarów. Spółka przeprowadziła siew w planowanym terminie, pomimo przedłużającego się nadejścia wiosny. Władze spółki pozytywnie oceniają aktualny stan upraw oraz warunki pogodowe, licząc tym samym na dobre plony.

Największy udział w strukturze upraw zajęła kukurydza – 68,5 tysięcy hektarów, która od wielu lat jest głównym zbożem w gospodarstwach IMC. 25,8 tysięcy hektarów zajął areał przeznaczony pod słonecznik.

- W tym roku siew upraw jarych musieliśmy przeprowadzić w bardzo napiętych terminach, gdyż start kampanii był przesunięty prawie o 10 dni w porównaniu z poprzednimi latami. Było to spowodowane bardzo niskimi temperaturami i obfitymi opadami, w konsekwencji gleba była niegotowa do prac siewnych. Niemniej jednak, dzięki sprawnej pracy całego zespołu produkcyjnego i zarządzającego, a także udoskonaleniu technologii (wzmocnienie parku maszyn siewnikami szybkiego siewu, zmniejszenie i dywersyfikacja norm wysiewu), udało się nam zakończyć kampanię w terminach zbliżonych do optymalnych. Już obserwujemy obiecujące wzejście roślin i obecny stan upraw, a także deszczowe warunki pogodowe, pozwalają nam z optymizmem patrzeć na zakończenie sezonu i już rozpoczynać aktywne przygotowania do żniw – zauważył Oleksandr Wierżihowskij, Dyrektor Operacyjny IMC.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus