Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Po pierwszym kwartale 2021 r. wynik EBITDA Grupy Boryszew wyniósł 92 mln zł

Udostępnij

Trzecia fala pandemii w Polsce nie wpłynęła negatywnie na wyniki Grupy BRS (BORYSZEW). W pierwszym kwartale 2021 roku Spółka zanotowała przychody na poziomie 1 451 mln PLN. EBITDA wyniosła 92 mln PLN, a zysk netto 29 mln PLN. Grupa zaprezentowała bardzo dobre wyniki we wszystkich Segmentach działalności. Wyłączając sprzedany Impexmetal S.A. z wyników Segmentu Metale za I kwartał 2020 roku, zanotowano w tym obszarze ponad 70% wzrost wartości EBITDA w porównaniu do I kwartału 2021.

Wyniki za I kwartał 2021 roku wskazują na wzrost sprzedaży w każdym segmencie Spółki oraz dużą poprawę efektywności działalności całej Grupy. Analizując dane z wyłączeniem Impexmetal S.A., którego nie ma już w strukturach Grupy, przychody Spółki wzrosły o 13%, a EBITDA zanotowała ponad dwukrotny przyrost wartości.

- Po pierwszym kwartale 2021 roku wynik EBITDA wyniósł 92 mln zł wobec 81 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Warto podkreślić, że w porównywalnym zakresie działalności (eliminując z I kwartału 2020 wynik Impexmetal) wzrost EBITDA jest ponad dwukrotny i wynika on z poprawy efektywności we wszystkich segmentach działalności Grupy. Ponadto efektywne zarządzanie spółką pozwoliło na osiągnięcie wskaźnika zadłużenia netto/EBITDA po pierwszym kwartale 2021 na poziomie 2,6x – powiedział Andrzej Juszczyński, CFO i Wiceprezes Zarządu Boryszew S.A.

Ponad 5-krotny wzrost EBITDA względem I kwartału 2020 roku w Segmencie Motoryzacja to zasługa głównie Grupy Maflow, która przez ostatnie kwartały znacząco poprawiła efektywność oraz
zanotowała w I kwartale 2021 roku sprzedaż wyższą o ponad 25% w porównaniu do I kwartału 2020 roku. W Grupie BAP, pod wspólnym zarządzaniem z Grupą Maflow, wdrażany jest program optymalizacji procesów operacyjnych generujący wzrost rentowności kontraktów. Przychody Segmentu Motoryzacja w I kwartale 2021 roku wyniosły 450 mln PLN.

Porównując rok do roku wyniki Segmentu Metale bez ujęcia wpływu sprzedanego w czwartym kwartale 2020 roku Impexmetal S.A., można zauważyć wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA odpowiednio o 19% oraz 75%. Wypracowano przychody na poziomie 905 mln PLN oraz 52,2 mln PLN EBITDA. Spółki wchodzące w skład Segmentu Metale w znaczącym stopniu zwiększyły obroty względem pierwszych trzech miesięcy 2020 roku.

- Jak zakładaliśmy, Segment Metale ma się dobrze pomimo braku Impexmetal S.A. Wyniki wypracowane w tym obszarze w I kwartale 2021 roku to efekt realizacji długofalowej strategii spółki, konsekwentnego wypełniania założonych planów i procesów inwestycyjnych. W związku z problemami europejskich przedsiębiorstw z utrzymaniem łańcuchów dostaw m.in. z Chin odnotowaliśmy znaczący wzrost zapotrzebowania na nasze wyroby metalowe i stalowe. Aktualnie przyglądamy się kolejnym aktywom – powiedział p.o. Prezesa Zarządu Boryszew S.A. Wojciech Kowalczyk.

W Segmencie Chemia, który sezonowo dostarcza unikatowe płyny do odladzania samolotów oraz lotnisk, trzy pierwsze miesiące bieżącego roku były ukierunkowane na wzrost sprzedaży. Zabieg ten pozwolił wypracować wyższe względem poprzedniego roku o niemal 11% przychody oraz
o 28% wynik EBITDA.

- Zmiana sieci dystrybucji i pozyskanie nowych klientów w segmentach chemii przemysłowej oraz płynów motoryzacyjnych przyczyniły się do poprawienia wyników w I kwartale 2021 roku. W Segmencie Chemia reagujemy na zmieniające się otoczenie i w najbliższych kwartałach planujemy wprowadzenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań – powiedział Mikołaj Budzanowski, Członek Zarządu Boryszew S.A. ds. Rozwoju.

Zarząd Boryszewa rozpoczął przegląd opcji strategicznych związanych z określeniem kluczowych aktywów grupy. Celem przeglądu jest analiza scenariuszy optymalnego ich wykorzystania,
w szczególności mając na uwadze dotychczasowe wyniki finansowe generowane przez poszczególne podmioty, trendy rynkowe oraz makroekonomiczne, otoczenie regulacyjne i rynkowe uwzględniając przy tym potrzeby kapitałowe poszczególnych segmentów działalności oraz grup aktywów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus