Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory wypracowała w pierwszym kwartale 0,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży

Udostępnij

Grupa GIF (GAMFACTOR), działająca w segmencie wydawnictwa i produkcji gier na PC i konsole, wypracowała w pierwszym kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,26 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,05 mln zł. W raportowanym okresie do sprzedaży trafiły dwie gry na PC z portfolio wydawniczego Gaming Factory - Gunslingers & Zombies i Sapper: Defuse The Bomb Simulator oraz Gallic Wars: Battle Simulator w wersji na Nintendo Switch. Zdecydowana większość premier zaplanowana jest w drugiej połowie br.

- Wyniki finansowe spółek z Grupy Gaming Factory w ujęciu kwartalnym – od stycznia do marca - są niższe niż prezentowane w analogicznym okresie przed rokiem. Jest to związane zarówno z niewielką liczbą premier tytułów, których jesteśmy wydawcą, ale także ze zmianą metody konsolidacji wyników Black Rose Projects S.A. Czynnikiem wpływającym na wynik jest również wzrost kosztów ogólnych, w tym nakładów ponoszonych na marketing projektów. Działania te są przemyślane - w minionych miesiącach rozbudowaliśmy nasz wewnętrzny zespół testerów, dzięki czemu już teraz dostrzegam zmianę jakościową w grach, które są obecnie realizowane. Zdecydowana większość premier – od 7 do 10 – zaplanowana jest w drugiej połowie roku – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

W raportowanym okresie spółka podpisała z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie gry komputerowej Buried In Ice w wersji na PC oraz przeniesienie na wydawcę majątkowych praw autorskich. Budżet produkcyjny i marketingowy projektu został ustalony na kwotę około 0,4 mln zł. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.

Gaming Factory upatruje również rozwoju w segmencie VR – w ramach zawartej w marcu umowy z VRAAR S.A. spółka zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 0,5 mln zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.

26 maja do sprzedaży trafił tytuł Castle Flipper w wersji na PC. W połowie czerwca na konsoli Xbox One ukaże się Gallic Wars: Battle Simulator, a następna w kolejności będzie premiera tworzonej z myślą o konsoli Nintendo Switch Food Truck Arena, która docelowo zostanie również wydana w wersji na PC.

Największą zapowiedzianą dotychczas produkcją w portfolio Grupy Kapitałowej Gaming Factory, której budżet wynosi ponad 1 mln zł, jest Dinos Reborn. Rolę wydawcy pełni spółka zależna Gaming Factory, Vision Edge Entertainment. Celem studia jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Innym zapowiedzianym tytułem dedykowanym na PC, platformy VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation jest Dreamhouse: The Game.

- Dinos Reborn będzie grą survivalową w otwartym świecie z ciekawymi elementami, o których na razie nie mogę mówić. Za produkcję odpowiada duży, doświadczony zespół. Jednak na razie jesteśmy na wczesnym etapie produkcji. Liczę na to, że projekt będzie wyróżniać się spośród dostępnych na rynku gier i pozwoli wskoczyć naszej spółce na wyższy poziom – mówi Mateusz Adamkiewicz.

Inne premiery zaplanowane na 2021 rok to Zoo Keeper, Farming Life, Lost Viking, Woodzone, Bakery Simulator.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus