• Zysk netto TIM wzrósł w 1Q’2021 do 13,5 mln zł z 0,5 mln zł przed rokiem
  • Prezes TIM ostrzega, że rok 2021 będzie trudny z powodu m.in. problemów z dostawami
  • Krzysztof Folta, założyciel i prezes TIM był gościem BIZNES24

 

Obejrzyj całą rozmowę na stronie telewizji BIZNES24 klikając w poniższą grafikę 

 

 


UWAGA – TO JEST AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA WYWIADU. MOŻLIWE POMYŁKI PISARSKIE


 

Marcin Dobrowolski: Krzysztof Folta prezes grupy TIM jest naszym gościem. Dzień dzień dobry Panie Prezesie. Hybrydowy model sprzedaży czy mógłby pan wytłumaczyć? Czym jest dokładnie ten model, który któremu zawdzięczacie tak świetną sprzedaż?

Krzysztof Folta: przede wszystkim my działamy w sektorze biznesu i w 2013 roku podjęliśmy decyzję, że zmieniamy model na model na hybrydowy. Gros sprzedaży i zamówienie zrealizowane przez nasz portal przez nasz sklep TIM.PL, ale nie zrezygnowaliśmy z przedstawicieli handlowych i handlowców, czyli ze starego modelu, który klasycznie byli handlowcy, przedstawiciele handlowi i magazynierzy. Zostali przedstawiciele handlowi, oczywiście w mniejszej ilości i handlowcy, a zlikwidowaliśmy magazyny. Zostało tylko centrum logistyczne w Siechnicach. Ale gros operacji handlowy odbywa się przez platformę e-commerce. Przedstawiciele w regionie bardziej się starają, kiedy widzą, że mają konkurencję ze strony ze strony handlu internetowego. Każdy klient ma indywidualne warunki ustalone przez naszych przedstawicieli handlowych i bez względu na to, czy klient kupuje w modelu offline, czy online – jest to klient przedstawiciela handlowego. Czyli z punktu widzenia przedstawiciela handlowego nie ma znaczenia, którym kanałem klient dokonuje zakupów. Dlatego mówimy o modelu hybrydowym.

MD: 274 mln zł – to są przychody ze sprzedaży osiągnięte w pierwszym kwartale 2021 roku dla całej grupy po skorygowaniu sprzedaż grupy o przychody ROTOPINO.PL. Roczny wzrost przychodów wyniósł 24%. Czy planuje Pan w najbliższym czasie zmiany struktury grupy?

KF: Nie, kilka lat temu nabyliśmy ROTOPINO, w zeszłym roku żeśmy ROTOPINO odsprzedali, dlatego skład grupy się zmniejszył. Mamy 2 firmy, nasze centrum logistyczne i TIM jako dystrybutor przez najbliższe 2-3 lata nie planujemy żadnych zmian, jeżeli chodzi o grupę.

MD: Co dzisiaj może pana prezesa napełniać największym niepokojem? Czy to jest wzrost inflacji, kwestie związane z łańcuchami dostaw czy może wzrost wzrost cen surowców i towarów, które sprzedajecie?

KF: To przede wszystkim największy rzecz, która mi chodzi po głowie. To jest moje zdrowie moje i mojej rodziny, naszych pracowników. Jeśli chodzi o wzrost cen surowców w naszej branży to jest miedź i tworzywa, to odbija się na zmianie cen, które w tym roku no rewelacyjne. Chyba ostatni taki rok był w 2006, o ile pamiętam. l to jest jedna rzecz, no i zaczynają się problemy z dostępnością towaru, czyli właśnie łańcuchy dostaw i myślę, że ten rok jeżeli chodzi o łańcuchy dostaw będzie na pewno gorszy niż 2020. Myśmy się bali wszyscy 2020 roku. Problemy z dostępnością towarów bądź ruchami dostaw pojawią się w tym roku. Tak prognozuję, chodzi o dostępność towarów i dalszy wzrost cen. W pierwszym kwartale tego roku 120 dostawców zmieniło ceny. Zmieniliśmy już 100 razy ceny w pierwszym kwartale, a w zeszłym całym roku myśmy zmieniali ceny 170 razy. No to pierwszy kwartał, jak panuje wszyscy wiemy się kończy w marcu mam już za sobą kwiecień i właściwie końcówkę maja i ten wzrost cen jest cały czas anonsowany przez naszych dostawców permanentnie.

MD: Jeśli chodzi o zamówienia na najbliższe miesiące, czy widzi pan, jakie zmiany pan obserwuje w stosunku do poprzednich lat po tym pierwszym kwartale?

KF: Mamy, jeżeli chodzi o naszą firmę, mamy zdecydowaną zdecydowany wzrost ilości klientów. To jest naszym głównym celem, żeby jak najwięcej klientów kupowało u nas i w całym zeszłym roku 34 tys. nowych klientów zarejestrowało się naszej stronie. Nie W pierwszym kwartale tego roku 19,8 tys., więc to napawa mnie dużym optymizmem i myślę, że ten trend zostanie utrzymany. Druga rzecz, która też napawa mnie optymizmem to wzrost wolumenu zakupowego u klientów, czyli, że klienci przekonają się do współpracy z nami, zwiększając swoje zakupy. Także to są 2 takie fajne trendy, które obserwujemy, które napawają dużym optymizmem.

MD: Z wielką radością trzymamy kciuki, panie Prezesie dalej za tym tak jak trzymamy kciuki za wszystkie polskie firmy, które są szczególnie te notowane na warszawskiej giełdzie, tak jak grupa TIM

KF: Dziękuję bardzo, bardzo do widzenia.