Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody ze sprzedaży Briju wzrosły o 21,8% r/r do 72 mln zł we wrześniu

Udostępnij

BRI (BRIJU) odnotowało 72 mln zł przychodów ze sprzedaży we wrześniu, co oznacza wzrost o 21,8%, podała spółka.

Na wyniki grupy składają się zarówno mocne wzrosty w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w handlu i obróbce surowców metali szlachetnych, podała spółka. W segmencie jubilerskim grupa osiągnęła 3,8 mln zł przychodów, o 123,5% r/r, w segmencie handlu i obróbki metali szlachetnych wzrost wyniósł 18,8%, a przychody wyniosły 68,2 mln zł.

W okresie styczeń-wrzesień br. spółka osiągnęła 557,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 37,8% r/r. W ujęciu narastającym przychody ze sprzedaży po 9 miesiącach br. wyniosły: 528,7 mln zł w segmencie surowców, wzrost r/r o 36% oraz 29,0 mln zł w segmencie wyrobów jubilerskich, co stanowi wzrost o 81,3%, podała spółka.

"We wrześniu osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki ze sprzedaży. W naszej branży miesiąc powakacyjny jest jednym ze słabszych w roku, a mimo to udało nam się osiągnąć bardzo wysokie dynamiki wzrostów. Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w segmencie jubilerskim potwierdza słuszność realizowanej strategii rozwoju sieci sprzedaży i wprowadzania nowych produktów i kolekcji" - powiedział prezes Przemysław Piotrowski, cytowany w komunikacie.

"Ze wstępnych danych wynika, że w okresie lipiec-wrzesień grupa osiągnęła 206,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, na które złożyło się 11,3 mln zł sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich oraz 195,3 mln zł przychodów ze sprzedaży w segmencie surowcowym" - czytamy też w komunikacie.

"Bardzo dobrze oceniamy wyniki osiągnięte w ostatnich miesiącach. Są one zgodne z naszymi najbardziej optymistycznymi założeniami. Rosnące przychody to efekt  zwiększania własnej sieci sprzedaży oraz wzrostu sprzedaży w istniejących salonach Briju" – powiedział Piotrowski.

Obecnie działa 36 salonów Briju, w tym roku sieć powiększyła się o 6 punktów sprzedaży, do końca roku planuje otworzyć kolejnych 9. Nowe sklepy zostaną otwarte w Mielcu, Sieradzu, Tomaszowie Mazowieckim, Szczecinie i Mysłowicach.

Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus