Render Cube S.A., autor hitu Medieval Dynasty, 20 lipca rozpoczął przyjmowanie zapisów na akcje w ramach I transzy emisji akcji serii C, skierowanej do większych inwestorów indywidualnych. Już 27 lipca rozpoczną się natomiast zapisy w transzy prezentowanej na platformie CrowdConnect.pl. Decyzja o przeprowadzeniu oferty do inwestorów detalicznych wynika z chęci zapewnienia odpowiedniego rozproszenia akcjonariuszy i płynności w kontekście planowanego debiutu akcji na rynku NewConnect.

Spółka, w ramach trybu oferty do 1 mln EUR, zamierza pozyskać 3,9 mln zł, które zostaną przeznaczone  na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na utworzenie drugiego, równolegle pracującego zespołu, koncentrującego się na rozszerzeniach do gry Medieval Dynasty w formie DLC.

- Medieval Dynasty już zdążył osiągnąć bardzo duży sukces. Jako jedna z niewielu polskich produkcji dołączyła do usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC, w dodatku jeszcze przed swoją oficjalną premierą, a gra w wersji early access rozeszła się dotąd w ponad 600 tys. egzemplarzy. Tak wysokie zainteresowanie tytułem ze strony graczy to efekt odważnej i atrakcyjnej w rozgrywce hybrydy gatunkowej, łączącej najlepsze elementy survivali, symulatorów, RPG i strategii oraz wysoka jakość produkcji, która od pierwszych dni obecności we wczesnym dostępie zbierała oceny na poziomie ponad 90%. Środki, które planujemy pozyskać w ramach emisji akcji serii C, posłużą przede wszystkim rozbudowie zespołu Spółki. Gra w tym roku zostanie wydana w pełnej wersji, a gracze otrzymają dopracowaną produkcję, którą rozwijamy z nimi systematycznie od września 2020 roku, regularnie dodając do niej nową zawartość – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.

Debiut Spółki na rynku NewConnect zaplanowany jest jeszcze w 2021 r. W ramach oferty publicznej akcji serii C firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A. W zeszłym tygodniu z sukcesem zakończyła się oferta publiczna akcji Spółki, w ramach której Spółka emitowała akcje serii B, a akcjonariusze sprzedawali akcje serii A Spółki. Łącznie wartość oferty wyniosła blisko 13 mln zł, a oferta skierowana była do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje za nie mniej niż 100 tys. EUR każdy.

W dniu 19 lipca br. Spółka udostępniła publicznie Dokument Ofertowy, z którego treścią można zapoznać się na platformie CrowdConnect.pl oraz na stronie Emitenta. W dniu dzisiejszym Render Cube rozpoczął przyjmowanie zapisów w I transzy oferty publicznej akcji, a 27 lipca br. akcje Spółki zostaną zaoferowane w II transzy, skierowanej do wszystkich inwestorów indywidualnych – szczegółowe warunki zostały zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl. Co warto podkreślić, cena emisyjna akcji serii C będzie taka sama jak w ofercie publicznej akcji serii A i B i wyniesie 150,00 zł. W obu transzach Spółka zamierza pozyskać sumarycznie do 3,9 mln zł.

- Widzimy na rynku dużo miejsca dla spółek, które mają na koncie pierwsze sukcesy i ambitne plany na dalszy rozwój, dlatego z optymizmem patrzymy na rozpoczynającą się ofertę publiczną akcji serii C Render Cube S.A. Flagowy tytuł studia został bardzo dobrze przyjęty przez graczy, Spółka liczy teraz na podobnie pozytywne przyjęcie ze strony inwestorów, którzy zaznajomią się z Dokumentem Ofertowym. Warto docenić zwłaszcza przejrzystą komunikację Spółki, która zdecydowała się na przedstawienie informacji co do których nie była zobligowana, takich jak szczegółowy podział przychodów z gry, kosztów produkcji, poziomu wishlisty czy przewidywanej daty premiery wersji konsolowej – komentuje Sebastian Huczek, wiceprezes zarządu Dom Maklerski INC S.A.

Medieval Dynasty to największa gra łódzkiego studia.  Zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. Tytuł przez pierwszy tydzień sprzedaży znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam, a zebrana dotąd ilość ocen wynosi ponad 17 tys., dając łączny rezultat na poziomie 92% pozytywnych komentarzy. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 18,7 tys. osób. Do tej pory gra sprzedała się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy, a okresowe przeceny na platformie Steam nie przekroczyły ani razu poziomu 20%. 17 czerwca 2021 r. gra Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.

W Medieval Dynasty gracz kieruje losami młodzieńca w okresie średniowiecza, jego zadaniem jest w pierwszej kolejności przetrwanie i wybudowanie schronienia, a następnie zapoczątkowanie własnej dynastii zdolnej rządzić przez pokolenia. Wraz z postępem rozgrywki początkowy budynek przeobraża się w małą wioskę, ta w osadę, a na końcu jesteśmy odpowiedzialni za rozwój całego miasteczka, który zamieszkują dziesiątki mieszkańców. Gra łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG czy strategie.

W planach na 2021 rok jest premiera pełnej wersji gry Medieval Dynasty. Obecnie studio jest w trakcie implementacji rozwiązań z drugiej ogłoszonej oficjalnie roadmapy, obejmującej aktualizacje gry do III kwartału br. Gra jest dostępna w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach sprzedażowych. Spółka planuje niedługo rozpocząć pracę nad edycją konsolową gry, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. W przygotowaniu jest już wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A., spółką zależną Incuvo S.A., studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.

Render Cube S.A. w 2020 r. osiągnęła 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miała premiera gry Medieval Dynasty w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku.