Lichthund, niezależne studio tworzące gry komputerowe z Warszawy, rozważa wejście na Newconnect w przyszłym roku. Lichthund pozyskał 2,1 mln zł w emisji akcji serii B przeprowadzonej w drugim kwartale 2021. Pozyskane środki są przeznaczone na m.in. rozbudowę zespołu produkcyjnego i działania marketingowe związane komercjalizacją projektów studia.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że inwestorzy docenili strategię naszego studia i wsparli nas kapitałowo. Wierzymy, że dzięki środkom z emisji będziemy mogli szybciej realizować nasze projekty oraz w perspektywie kilku lat stać się średniej wielkości studiem produkującym światowej klasy gry AA.” mówi Rafał Zaremba, Prezes Zarządu.

 

Zespół

W pierwszym półroczu 2021 zespół Lichthund powiększył się o 5 osób i obecnie liczy ich 13. Do zespołu dołączył m.in. Jakub Szamałek – pisarz, scenarzysta pracujący wcześniej w CD PROJEKT RED nad takimi tytułami jak: Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk 2077. Znany również z bestsellerowej trylogii książek “Ukryta Sieć”, która w najbliższym czasie doczeka się ekranizacji. W Lichthund będzie odpowiadał za scenariusz gry Rockbeasts.

“W Lichthund stawiamy na doświadczony i kreatywny zespół, dlatego sporą satysfakcją było zatrudnienie osób z międzynarodowym doświadczeniem, które wnoszą swoją szeroką wiedzę do naszego studia. Szczególnie zadowolony jestem z rozpoczęcia współpracy z Kubą Szamałkiem, który jest jednym z najlepszych pisarzy w światowym gamedevie i ma na swoim koncie prace nad najbardziej utytułowanymi i docenianymi fabułami w historii gier. Jego wkład w budowanie angażującej, nielinearnej narracji w Rockbeasts jest nieoceniony.” – mówi Bartek Pieczonka, Dyrektor Kreatywny i Wiceprezes Zarządu.

Ponadto na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 28.06.2021 do Rady Nadzorczej Lichthund S.A.  zostały powołane dwie nowe osoby: Piotr Godek – dyrektor w Rothschild & Co oraz Dariusz Dziuk – Principal Product Manager w Spotify.

“Bardzo cieszymy się, że Piotr i Dariusz zaufali nam jako inwestorzy, a teraz dołączyli do Rady Nadzorczej. Mamy nadzieję, że ich szerokie doświadczenie wesprze nas, w szczególności w kontekście międzynarodowego rozwoju spółki i dalszej komercjalizacji jej tytułów.” – mówi Rafał Zaremba, Prezes Zarządu.

"Lichthund to wspaniały zespół i bardzo obiecujące studio na dynamicznie rosnącej scenie gamedevu w Polsce. Cieszę się, że miałem okazję zainwestować w ten projekt. Wyróżnia ich metodyczne i ukierunkowane podejście, jednocześnie absolutnym centrum ich działań i pomysłów jest gracz. Rafał i Bartek mają przekonującą wizję oraz cechy i umiejętności niezbędne liderom, aby w kolejnych latach rozwijać firmę w bardzo ekscytujących kierunkach. Mam nadzieję, że będę mógł wesprzeć zespół Lichthund moim doświadczeniem w tworzeniu produktów cyfrowych na dużą skalę oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat najnowszych trendów na globalnym rynku rozrywki konsumenckiej" - Dariusz Dziuk, Principal Product Manager w Spotify, inwestor i członek Rady Nadzorczej w Lichthund.

"Gamedev jest jednym z najszybciej rosnących globalnych sektorów, a polskie spółki z powodzeniem na nim konkurują. Jestem przekonany, że Spółka jest dobrze przygotowana, żeby odnieść sukces na rynkach zagranicznych. Za Spółką przemawiają doświadczony zespół, zdywersyfikowane portfolio oraz przemyślana strategia rozwoju projektów." - Piotr Godek, inwestor i członek Rady Nadzorczej Lichthund.

 

Gry realizowane przez Lichthund

Zespół Lichthund pracuje nad 3 nowymi tytułami: „Food Truck Empire”, „Rockbeasts” oraz „Heartbeat”.

Projekt o roboczej nazwie “Food Truck Empire” to gra z gatunku tycoon management o budowie i zarządzaniu siecią food trucków. Gra połączy klasyczne elementy gier tycoonowych i taktycznych, przez co będzie wymagała od graczy nie tylko dobrego planowania, ale także dostosowania się do zmieniających się trendów i gustów klientów. Gra produkowana jest przez zespół Lichthund, a nadzór merytoryczny i koprodukcja realizowane są przez Pixel Crow. Projekt ma zapewnione pełne finansowanie oraz wsparcie wydawcy.

“Rockbeasts” to nielinearna gra managementowo-narracyjna, w której gracz wciela się w menadżera zespołu rockowego stawiającego swoje pierwsze kroki na drodze do podbicia świata muzyki. Gra inspirowana jest latami 90-tymi - złotymi czasami MTV, a całość utrzymana jest w stylistyce seriali animowanych nawiązując do największych hitów ostatnich lat.

“Heartbeat” to kooperacyjna gra przygodowa z elementami zręcznościowymi i zagadkami logicznymi, w której dwóch graczy wspólnie przemierza baśniowy świat. Pokonując kolejne poziomy poznają intrygujące postacie, oraz odkrywają kolejne fragmenty pasjonującej historii. Gra wykorzystuje nowatorskie technologie haptyczne oraz ray-tracing, na rozwój których studio dostało dofinansowanie Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w drugim kwartale 2021 roku.