Wstępne przychody EAT (AMREST) wyniosły w II kwartale 2021 r. 464,4 mln EUR i były o 70,7% wyższe niż w analogicznym kwartale 2020 r. Wzrost przychodów w ujęciu kw/kw wyniósł 22,2%. 

"W drugim kwartale 2021, po roku negatywnych skutków pandemii COVID-19, nastąpiło wyraźne ożywienie trendów sprzedażowych, zarówno dla wszystkich marek restauracyjnych AmRest, jak i dla całej branży. Poprawa wyników była napędzana przez inwestycje i realizację strategii w obszarze Digital, czyli działania, które pozwoliły na znaczny wzrost sprzedaży wygenerowanej w ramach kanałów "na wynos" i "z dostawą". Szybka reakcja na potrzeby konsumentów oraz sprawne dostosowanie się do różnych regulacji i restrykcji w poszczególnych krajach działalności to kolejne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu przychodów Grupy" - czytamy w komunikacie

Największą poprawę przychodów odnotowano w dywizji rosyjskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 108,4% do poziomu 46,51 mln EUR. Na największym rynku spółki, w Europie Środkowo-Wschodniej przychody w drugim kwartale wyniosły 206,5 mln EUR, o 54,6% więcej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Natomiast w dywizji Europa Zachodnia sprzedaż była o 90,1% wyższa r/r i osiągnęła poziom 175,7 mln EUR.

"Udział funkcjonujących restauracji wyniósł 97% na koniec czerwca, w porównaniu do 95% na koniec marca" - dodano