Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BAH jest bliżej zawarcia strategicznego porozumienia z Jaguar Land Rover

Udostępnij

Największy sprzedawca samochodów Jaguar i Land Rover w Polsce jest bliżej zawarcia strategicznego porozumienia z koncernem Jaguar Land Rover ws. wzajemnych rozliczeń i dalszej współpracy. BAH (BAHOLDING) zamierza pozostać liderem sprzedaży samochodów JLR w oparciu o salony w Warszawie, Łodzi, Katowicach i Gdańsku, a w średnioterminowej perspektywie celuje w poszerzenie sieci sprzedaży.

British Automotive Holding oraz zależna od niego spółka British Automotive Polska, Jaguar Land Rover Limited oraz Książek Holding, główny akcjonariusz BAH, zawarły list intencyjny ws. spłaty zadłużenia BAP i BAH wobec JLR, wskazujący m.in. 30.06.2026 jako kierunkowy termin spłaty zobowiązań. Strony deklarują podpisanie finalnego porozumienia w terminie do końca sierpnia br. Główny akcjonariusz BAH zadeklarował gotowość udzielenia Spółce 20 mln zł pożyczki dla realizacji planu sanacji Grupy, przy założeniu iż obecni dilerzy Jaguar Land Rover wchodzący w skład Grupy BAH nie otrzymają wypowiedzeń umów dilerskich co najmniej do końca 2023 r., a wypowiedzenie umowy dilerskiej British Automotive Silesia zostanie cofnięte.

­- Jaguar Land Rover, Książek Holding oraz BAH są zgodni, że najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich jest dalszy rozwój działalności dilerskiej dla samochodów Jaguar Land Rover przez BAH. Jesteśmy kluczowym elementem sieci dilerskiej JLR w Polsce, liderem sprzedaży, dysponujemy unikalnym know-how, doświadczenie i relacje z klientami. Finalne porozumienie pozwoli nam skupić się na rozwoju biznesu, z korzyścią dla wszystkich interesariuszy BAH – komentuje Andrzej Nizio, prezes BAH.

Obecnie podmioty zależne od BAH prowadzą salony dilerskie Jaguar Land Rover w Warszawie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Prezes giełdowej spółki podkreśla, że choć w niektórych z ww. miast mogą pojawić się kolejne, konkurencyjne dilerstwa JLR prowadzone przez niepowiązane kapitałowo podmioty, BAH ma wszelkie predyspozycje ku temu by nie tylko utrzymać, ale i umocnić pozycję lidera polskiego rynku samochodów Jaguar Land Rover. – W ostatnich kwartałach pokazaliśmy siłę naszej organizacji, osiągając przyzwoite wyniki sprzedaży pomimo pandemii COVID-19 i wymagającej sytuacji biznesowej i finansowej BAH. Wierzę, że kolejne kwartały mogą stać pod znakiem wzrostów naszego biznesu i umacnianiu pozycji JLR na polskim rynku motoryzacyjnym. Stawiamy na rozwój biznesu dilerskiego, naszym celem jest nie tylko utrzymanie, ale i poszerzenie, w perspektywie 2-3 lat, sieci sprzedaży i sukcesywne zwiększanie dochodowości działalności – podkreśla Andrzej Nizio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus