Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Black Rose Projects pozyskało 2 mln zł w ramach prywatnej emisji akcji

Udostępnij

Black Rose Projects SA zakończyła prywatną emisję akcji serii B. Studio pozyskało od inwestorów ponad 2 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na produkcję gier dedykowanych na komputery stacjonarne. Black Rose Projects finansuje obecnie działalność produkcyjną ze środków własnych. Spółka zamierza tworzyć autorskie gry segmentu AA+ i portować dużą liczbę tytułów na konsole, w szczególności na Nintendo Switch i Xbox One. Następnym planowanym krokiem jest złożenie Dokumentu Informacyjnego do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, poprzedzające debiut na rynku NewConnect.

- W ramach prywatnej emisji akcji serii B pozyskaliśmy środki w kwocie ponad 2 mln zł, które stanowią rezerwę finansową naszej bieżącej działalności. Chcemy wydawać własne gry na PC, wśród których jako pierwsza ukaże się Dark Moonlight. Planujemy również realizację nowych projektów, o podobnej skali oraz w kontynuację rozwijania segmentu związanego z portowaniem gier na konsole, ponieważ generuje on coraz większe zyski – mówi Łukasz Bajno, prezes zarządu Black Rose Projects. – Jednym z kamieni milowych w strategii którą przyjęliśmy jest dołączenie do grona spółek notowanych na rynku NewConnect, dlatego rozpoczynamy procedurę z tym związaną. Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie chcemy złożyć jeszcze w tym półroczu – dodaje.

Black Rose Projects SA jest obecne w branży gier komputerowych od 2018 roku. Współpraca spółki z podmiotami zagranicznymi obejmuje około 20 proc. projektów. Dotychczas zespół zrealizował ponad 100 portów na Nintendo Switch oraz kilkanaście na Xbox One.

Z początkiem 2021 roku spółka rozszerzyła swoją działalność o własny dział wydawniczy, w ramach którego będzie wydawać gry na komputery stacjonarne. Pierwszym tytułem z tego segmentu będzie Dark Moonlight, za której stworzenie odpowiada Silent Bear Studio. Zapowiedź gry została udostępniona m.in. na oficjalnym koncie Imagine Games Network, w serwisie YouTube, i spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. – Od czasu premiery gry w serwisie IGN twórcy wprowadzili do projektu masę ulepszeń. Kolejne materiały z Dark Moonlight zaprezentujemy jesienią – mówi Łukasz Bajno.

Obecna kapitalizacja Black Rose Projects wynosi 27 mln zł. Debiut na ryku NewConnect ma zwiększyć ekspozycję firmy na nowe możliwości kapitałowe, które umożliwią jej realizację kolejnych pomysłów w znacznie szerszym niż obecnie zakresie. - Obecnie koncentrujemy się na działaniach związanych z portowaniem gier, choć w dłuższej perspektywie chcemy stać się samodzielnym wydawcą większych tytułów na komputery stacjonarne, w tym realizować projekty dedykowane wirtualnej rzeczywistości  – podsumowuje prezes zarządu studia.

Debiut spółki na rynku NewConnect planowany jest jeszcze w tym roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus