Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

11 bit studios pracuje nad „Frostpunkiem 2"

Udostępnij

11B (11BIT) z dumą ogłasza, że pracuje nad „Frostpunkiem 2” - kontynuacją bestsellerowej, nominowanej do nagrody BAFTA gry, będącej niezwykłym połączeniem city-buildera, strategii, survivalu i symulatora społeczeństwa. - „Frostpunk 2” to pierwszy ogłoszony projekt z trzech, nad którymi pracują wewnętrzne zespoły deweloperskie Spółki – podkreśla Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.

W kontynuacji „Frostpunka” gracze ponownie wcielają się w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebuje zasobów i gdzie ekspansja oraz poszukiwanie nowych źródeł energii są nieuniknione. Apokaliptyczny świat poszedł jednak do przodu. Po erze węgla nową nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości i podbój mroźnego Frostlandu, jest rozwój przemysłu naftowego. Zmiany jednak nie przychodzą łatwo. Nie każdy bowiem, w różnorodnym i rozwarstwionym społeczeństwie, zgodzi się na nowy kierunek rozwoju.

Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i stale rośnie co sprawi, że jak zapewniają przedstawiciele Spółki, sequel będzie grą o znacznie większej skali. - Mamy więcej siły roboczej, aby skupić się na wszystkich aspektach gry: skali, poziomie wyszlifowania czy jakości doświadczenia gracza, niemniej naszą główną ambicją jest stworzenie czegoś więcej niż tylko kontynuacji - mówi Jakub Stokalski, Co-Director „Frostpunka 2”. Zapewnia, że gracze we „Frostpunku 2” dostaną szeroki wachlarz wyborów, wolność w kształtowaniu społeczeństwa i miasta na swój sposób, oraz będą ponosić moralne konsekwencje swoich decyzji. – „Frostpunk 2” bazuje na konfliktach z poprzedniej części: przetrwanie kontra wartości ludzkie, życie kontra arktyczny mróz. Dodajemy jednak zupełnie nową warstwę obecną w wielu aspektach gry, czy to w polityce, społeczeństwie, czy też postępie technologicznym, czyli konflikt między ludźmi a ich własną naturą – zapowiada Stokalski.

„Frostpunk”, którego premiera w wersji na komputery PC miała miejsce w kwietniu 2018 roku, sprzedał się do tej pory w liczbie daleko przekraczającej 3 mln kopii. Skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach Season Pass, przekroczyły już 120 mln PLN przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych.

W ramach kampanii promocyjno-marketingowej „Frostpunka 2” Spółka uruchomiła m.in. oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlist gry. W Internecie jest też dostępny trailer „Frostpunka 2”.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus