Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Szacunkowe wyniki Digitree Group w I poł'21 r.

Udostępnij

Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group opublikowała szacunkowe dane finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. Skonsolidowana sprzedaż wzrosła aż o 27 proc. r/r. Grupa odrobiła stratę i osiągnęła zysk na poziomie 156 tys. zł.

Przychody Grupy Kapitałowej DTR (DIGITREE) zwiększyły się o 6,9 mln zł, osiągając w pierwszym półroczu 2021 roku rekordowy poziom 32,2 mln zł. To wzrost o 27 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku i o 12 proc. w porównaniu do 2019 roku.

 

 Tabela 1. Szacunkowe wyniki Grupy Kapitałowej Digitree Group (w tys. zł)

Wybrane dane finansowe

1H2021

1H2020

1H2019

Zmiana 2021
vs 2020

Przychody ze sprzedaży

32 204

25 301

28 758

+27,3%

6 903 tys. zł

EBITDA

2 116

2 620

1 584

-19,2%

503 tys. zł

Zysk netto

156

-17

-764

+173 tys. zł

Źródło: Emitent

 

Grupa z kwartału na kwartał zwiększa poziom osiąganych przychodów, a szacunkowe  wpływy drugiego kwartału br. są rekordowe. Większość przychodów ze sprzedaży Grupy Digitree Group pochodzi obecnie z usług dla branży e-commerce, która wg prognoz PwC ma rosnąć rocznie o ok. 12%, osiągając wartość 162 mld zł w 2026 roku[1]. Powyższe tempo wzrostu biznesu pozwoliło wypracować Grupie Kapitałowej zysk na poziomie 156 tys. zł i wynik EBITDA na poziomie 2,1 mln zł.

- Osiągnięty w pierwszym półroczu zysk bardzo nas cieszy, ale zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, obecnie istotniejsza dla nas jest dynamika wzrostu biznesu Grupy. W połączeniu z nowymi projektami, które dopiero uzyskają oczekiwaną skalę w kolejnych okresach, stanowi ona o naszej atrakcyjności i słuszności przyjętej strategii rozwoju. komentuje Rafał Zakrzewski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

- Wyniki pierwszego półrocza 2021 roku stanowią odzwierciedlenie zmian, jakie zachodzą w naszej Grupie od końca ubiegłego roku. Nowa strategia, a także świeże spojrzenie na prowadzony przez nas biznes i możliwości jakie Grupa w chwili obecnej proponuje swoim partnerom dają nam szerokie perspektywy rozwoju. Skupiamy się na tworzeniu technologii i kompleksowych rozwiązań sprzyjających transformacji cyfrowej zwłaszcza w obszarze marketingu i sprzedaży. Rynek, na którym działamy jest atrakcyjny i stale rośnie, dzięki czemu widzimy rosnący potencjał naszych rozwiązań, zwłaszcza w segmencie Enterprise oraz e-commerce 360. Aktualnie najważniejszym jest dla nas utrzymanie dynamiki wzrostu, co pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój, w szczególności w zakresie tworzonych produktów. – komentuje Przemysław Marcol, Członek Zarządu Digitree Group S.A.

 

Wykres 1. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Digitree Group w podziale na kwartały

*Prezentowane dane na wykresie podane są w tys. zł.

Źródło: Emitent

 

Przychody samego drugiego kwartału 2021 roku wzrosły r/r o 4,5 mln zł, tj. 26,5 proc., natomiast zysk netto wzrósł o 0,15 mln zł, tj. 42 proc. W tym samym okresie nieznacznie spadła skonsolidowana EBITDA, zmniejszając się o 0,03 mln zł, tj. 2,4 proc.

 

Tabela 2. Kwartalne dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group (w tys. zł)

Wybrane dane finansowe

1Q2020

2Q2020

1Q2021

2Q2021

Przychody

12 706

12 595

15 072

17 133

EBITDA

1 162

1 458

693

1 423

Zysk netto

-223

207

-201

357

Źródło: Emitent

 

Grupa Digitree Group w styczniu br. ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Jej motywem przewodnim jest odpowiedzialność za sukces klientów w cyfrowym świecie. Grupa chce rozwijać się poprzez skoncentrowane na kliencie rozwiązania dla zdefiniowanych segmentów rynku - zwłaszcza usługi wdrożeniowe, kompleksową ofertę dla e-commerce i internacjonalizację biznesu, a także integrację grupowych procesów, narzędzi i działań oraz transakcje M&A, uzupełniające posiadane kompetencje. Obecnie Grupa wprowadza szereg działań, które wspierają realizację założonych celów strategicznych. Podstawowym elementem są najwyższe standardy usług i obsługi klienta, wspierane przez innowacyjność produktów. Grupa pogłębia też integracje wewnętrzne i synergie płynące z komplementarnych narzędzi i procesów oraz efektywnie realizuje wspólną strategię marketingową.

Zgodnie z nową strategią, w zakresie celów finansowych Zarządu, Grupa zakłada w latach 2021-2023 średnioroczny wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 17% oraz średnioroczny wzrost  skonsolidowanej EBITDA na poziomie 25%.

 

[1] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/liderzy-e-commerce-o-rozwoju-handlu-cyfrowego.html

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus