Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Podwojenie przychodów i EBITDA Wirtualnej Polski w II kw'21 r.

Udostępnij

Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. WPL (WIRTUALNA) rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.

w tys. zł 6 m zakończonych 30 czerwca 2021 6 m zakończonych 30 czerwca 2020 Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE        
Przychody ze sprzedaży 383865 249 429 134 436 53,9%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 374 159 242 753 131 406 54,1%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 137 435 80 725 56 710 70,3%
EBITDA (wg. MSSF 16) Segment TV 132175 72 847 59 328 81,4%
Przychody ze sprzedaży 13 248 11 398 1 850 16,2%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 13 248 11 398 1 850 16,2%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 479 (786) 1 265 (160,9%)
EBITDA (wg. MSSF 16) 479 (786) 1 265 (160,9%)
Segmenty łącznie        
Przychody ze sprzedaży 397 113 260 827 136 286 52,3%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 387 407 254 151 133 256 52,4%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 137 914 79 939 57 975 72,5%
EBITDA (wg. MSSF 16) 132 654 72 061 60 593 84,1%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych (39 400) (41 128) 1 728 (4,2%)
Zysk na działalności operacyjnej 93 254 30 933 62 321 201,5%
Wynik na działalności finansowej (4 684) (10 270) 5 586 (54,4%)
Zysk przed opodatkowaniem 88 570 20 663 67 907 328,6%
Zysk netto 69 995 15 092 54 903 363,8%

Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.

– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż

–  mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia - WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.

Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus