Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody BoomBit wzrosły w sierpniu 2021 r. o +2% m/m

Udostępnij
  • Przychody z gier: 18,71 mln PLN (+2%)
  • Przychody z gier Hyper-Casual wzrosły o 12% m/m
  • Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,29 mln PLN (-3%)
  • 23,4 mln pobrań
  • Gry z największymi przychodami: Hunt Royale, Slingshot Stunt Driver, Darts Club

[mln PLN]

Lipiec

Sierpień

Zmiana %

Przychody z gier

18,26

18,71

+2%

Prowizje platform

1,04

1,23

+19%

User Acquisition

9,69

10,18

+5%

Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform

7,53

7,29

-3%

W sierpniu 2021 r. Grupa BBT (BOOMBIT) miała 18,71 mln zł przychodów (+2% m/m). Koszty marketingu wyniosły 10,18 mln PLN (+5% m/m), a koszty prowizji platform 1,23 mln PLN (+19% m/m). Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły w sierpniu 7,29 mln PLN (-3%). Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit to 23,4 mln.

 

“W sierpniu poprawiliśmy poziom przychodów z lipca o 2%, a liczba pobrań naszych gier wyniosła 23,4 mln. W obu letnich miesiącach wydaliśmy też kilka obiecujących tytułów, a w planach na najbliższe tygodnie mamy jeszcze kolejne. Jedna z naszych nowych gier Hyper-Casual - Kiss in Public znalazła się na ósmym miejscu w Google Play w USA już po 2 dniach od premiery – mówi Marcin Olejarz, Prezes BoomBit. Warto również wspomnieć, że Darts Club po ostatniej aktualizacji powrócił do Top 3 naszych najlepiej zarabiających gier. W ostatnim czasie wprowadziliśmy w niej znaczne ulepszenia w monetyzacji reklam. To przełożyło się na wyższe przychody w krajach tier 2 oraz tier 3 i umożliwiło nam prowadzenie tam user acquisition. W przeciwieństwie do naszych tytułów HC, próg rentowności w grach Mid-Core takich jak Darts Club wypada po 2-3 miesiącach, co oznacza, że obecne wyższe wydatki na UA przełożą się na wyższe przychody w kolejnych miesiącach.” - dodaje Marcin Olejarz.

Grupa BoomBit koncentruje się przede wszystkim na produkcji i rozwoju gier Hyper-Casual, które są najszybciej rozwijającym się gatunkiem gier mobilnych i najistotniejszym składnikiem przychodów Grupy ze względu na skalę i liczbę dostępnych gier w portfolio. Przychody z gier Hyper-Casual wzrosły o 12% miesiąc do miesiąca. W sierpniu Grupa BoomBit wydała trzy nowe gry: Raft Life, Kiss in Public i Construction Ramp Jumping. Grupa BoomBit stale pracuje również nad aktualizacjami i wsparciem dla wcześniejszych gier. Jednym z najpopularniejszych tytułów w sierpniu była gra Slingshot Stunt Driver, którą gracze znają od ponad roku.

Najpopularniejszym tytułem w sierpniu była wydana w marcu gra Mid-Core Hunt Royale, którą od premiery pobrano 1,7 miliona razy. We wrześniu pojawi się kolejna znacząca aktualizacja tej gry, w związku z czym planowane jest zwiększenie skali aktywności marketingowych w kolejnych tygodniach. Inne tytuły, które miały istotny wpływ na sierpniowe wyniki to Darts Club, Super Hero Flying School oraz Base Jump Wing Suit Flying.

“We wrześniu opublikujemy sporych rozmiarów dodatek do Hunt Royale. W jego ramach gra zostanie rozszerzona o dwa nowe tryby. W Podziemiach gracze będą mogli podróżować przez wypełnione potworami lochy, zbierając doświadczenie, ekwipunek oraz umiejętności. W drugim trybie, Polowaniu na Krakena, gracze wspólnie naprawiają statek, a następnie stawiają czoła tytułowemu Krakenowi. Jesteśmy pewni, że nowe dodatki jeszcze bardziej zwiększą i tak fantastyczne wskaźniki gry, takie jak Retencja, Monetyzacja czy Dzienny Czas Gry. Nowe tryby nie tylko zapewnią nowym graczom więcej różnorodnych sposobów rozgrywki, ale wpłyną również na tak zwany "end-game", czyli rozgrywkę przeznaczoną dla najbardziej zagorzałych fanów.” - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.

“Zgodnie z naszą strategią rozwijamy wszystkie trzy linie biznesowe: nowe gry tworzone wewnętrznie, zewnętrzne projekty wydawnicze oraz kolejne joint ventures. Dzięki temu dywersyfikujemy źródła naszych przychodów i szukamy kolejnych sukcesów wydawniczych. Chcemy konsekwentnie iść naprzód pomimo nowych wyzwań rynkowych, takich jak zmiany w polityce Apple. Jesteśmy dobrze przygotowani i zadowoleni z osiągniętych dotychczas wyników. W ciągu ostatnich kilku dni, po raz pierwszy od wprowadzenia polityki prywatności Apple, udział osób, które zgadzają się udostępnić swoje dane, był na poziomie tych, którzy odmawiają” - dodaje Hannibal Soares.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus