Immersion Games S.A., spółka zależna światowej klasy studia Immersion, dołączyła do grona firm notowanych na NewConnect. Do obrotu trafiło łącznie 520 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i D, o wartości nominalnej 1,00 zł za każdą akcję. Immersion Games S.A. jest 370 spółką notowaną na NewConnect, w tym 21. debiutantem w tym roku. Jednocześnie producent gier VR ogłasza zawarcie umowy z Pico VR, dzięki której największy tytuł studia – Disc Ninja, jeszcze w tym roku zadebiutuje także na rynku chińskim.

- Właśnie zrealizowaliśmy jeden z naszych kluczowych celów na ten rok i dołączyliśmy do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Uroczystość debiutu, to ukoronowanie naszego zaangażowania oraz pracy, jakie włożyliśmy w rozwój firmy. Wejście na parkiet było ukierunkowane m.in. zainteresowaniem naszą działalnością szerszego grona partnerów biznesowych i inwestorów oraz instytucji finansowych. Dołożymy wszelkich starań, aby swoją działalnością przekraczać ich oczekiwania – mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games.

Rolę doradcy w procesie upublicznienia spółki pełnił Navigator Capital S.A.

5 sierpnia na rynku polskim odbyła się premiera Disc Ninja – największego projektu studia. Gra w wirtualnego disc golfa trafiła w ręce fanów gogli VR Oculus Quest i Oculus Quest 2. Tytuł VR umożliwia graczom podróż szlakiem bambusowych lasów oraz japońskich miast. W grze użytkownicy pokonują kilkanaście rozbudowanych tras. Rozgrywka oferuje także dużą grywalność, poprzez zabawę na 15 zróżnicowanych mapach i w ramach 2 trybów: single i multiplayer.

- Disc Ninja to nasz autorski projekt, w którym dostrzegamy duży potencjał w skali globalnej. Inspiracją do stworzenia gry był popularny w Stanach Zjednoczonych disc golf oraz kultura japońska. Naszym celem było jednocześnie jak najdokładniejsze odwzorowanie rozgrywki i osadzenie jej w wyjątkowej oprawie wizualnej. Liczymy, że mechanika i stylistyka Disc Ninja zyskają przychylność graczy na całym świecie. Pierwszy cel już osiągnęliśmy, widzimy że Disc Ninja wyróżnia się spośród symulatorów sportowych w VR, dostępnych na rynku światowym. Istotnym jest więc fakt, właśnie podpisaliśmy umowę ze znaną marką Pico VR na wydanie Disc Ninja na rynku chińskim. Zdradzę, że premierę planujemy jeszcze w tym roku. Czekamy na pierwsze opinie chińskich użytkowników, to niezwykle wymagający gracze – informuje Bartosz Rosłoński.

Pico VR to trzeci co do wielkości producent sprzętu VR na świecie. Niedawno firma poinformowała o tym, że właściciel TikToka, ByteDance, przejął chiński biznes. – To kolejny dowód na to, że Pico to topowa i zarazem bardzo doceniana marka VR na świecie. Cieszę się, że nasza gra już niedługo będzie dostępna na dwóch najważniejszych platformach Virtual Reality. To dla nas potwierdzenie, że obraliśmy słuszną ścieżkę rozwoju produktu – podsumowuje Bartosz Rosłoński.

Aktualnie Immersion Games pracuje także nad kontynuacją przygodowej serii Extreme Escape. To interaktywne przygody inspirowane prawdziwymi historiami przetrwania w ekstremalnych sytuacjach. Tytuł będzie łączył w sobie elementy survivalu z łamigłówkami znanymi z popularnych escape roomów. Niebawem spółka zaprezentuje więcej szczegółów w tym temacie. Środki na realizację bieżących projektów Immersion Games pochodzą z przeprowadzonych na przełomie roku prywatnych emisji akcji studia. Wówczas spółka pozyskała od inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych łącznie 4,5 mln zł.

Studio wywodzi się od Immersion. Spółka matka od 2014 realizuje projekty i produkty w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Immersion działa w skali globalnej, koncentrując się na rynku amerykańskim. W portfolio spółki są m.in. projekty powstałe we współpracy ze światowymi markami, takimi jak Facebook, HBO, Coca-Cola, rząd USA, Discovery. Immersion jest autorem dwóch kosmicznych aplikacji, w tym nagradzanego rozwiązania Mission to Mars AR.