Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory podsumowuje pierwsze półrocze i zapowiada najbliższe premiery

Udostępnij

Bakery Simulator z portfolio wydawniczego GIF (GAMFACTOR) 10 listopada zadebiutuje w wersji na PC. Miesiąc wcześniej na rynek trafi także Farming Life oraz duża aktualizacja Castle Flippera, których Gaming Factory jest współwydawcą. W pierwszy półroczu br. spółka wypracowała prawie 0,83 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.

- Przed nami pracowita końcówka roku. Za sześć tygodni do sprzedaży trafi długo wyczekiwana przez graczy produkcja Live Motion Games – Bakery Simulator. To jedna z dwóch kluczowych premier w tym roku, z którą wiążemy duże nadzieje. Zadaniem gracza jest prowadzenie własnej piekarni, co wiąże się z realizacją zamówień oraz terminowym dostarczaniem pieczywa do klientów. Sama gra koncentruje się na rozgrywce jednoosobowej oraz widoku z perspektywy FPP. 18 października do sprzedaży także inny symulator – Farming Life, w którym symulację farmy połączyliśmy ze strategię ekonomiczną – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory. – Od momentu publikacji w serwisie Steam projekt cieszy się dużym zainteresowaniem graczy – dodaje.

Twórcy Farming Life, za której produkcję odpowiada Pyramid Games, postawili na zróżnicowaną i relaksującą rozgrywkę. Celem gracza będzie odbudowa świetności rodzinnej farmy. Cena detaliczna projektu w wersji na PC wyniesie 12,99 USD. W zależności od wyników sprzedażowych zostanie podjęta decyzja o portach na konsole.

Od stycznia do czerwca br. przychody netto ze sprzedaży Gaming Factory wyniosły niespełna 0,83 mln zł. W tym czasie premiery miały cztery produkcje studia: Gunslingers & Zombies, Sapper: Defuse The Bomb Simulator – w trybie wczesnego dostępu – oraz Foodtruck Arena i Castle Flipper w pełnej wersji. Ta ostatnia, której właścicielem praw autorskich jest Gaming Factory, w pierwszym tygodniu sprzedaży pokryła koszty produkcji i marketingu. Producentem PC-towej wersji hybrydy renovatora i buildera jest Pyramid Games. Za wydanie gry odpowiadały wspólnie Gaming Factory i Ultimate Games. Gra na bieżąco jest rozwijana i aktualizowana w oparciu o feedback od graczy. W najbliższych dniach ma nastąpić duża bezpłatna aktualizacja.

W lutym Gaming Factory podpisało  z firmą Liquid Engine Development umowę wydawniczą na produkcję i wydanie PC-towej wersji gry Buried In Ice. Gra docelowo ma zostać wydana również w wersji na inne platformy, w tym na konsole SONY, Microsoft, Nintendo.

W pierwszym kwartale br. spółka zależna Vision Edge Entertainment podpisała umowę na produkcję gry Dinos Reborn, która powinna trafić do sprzedaży na koniec 2022 roku. To największy tytuł w dotychczasowej historii działalności Grupy Kapitałowej Gaming Factory.

W marcu Gaming Factory zawarło umowę z VRAAR na produkcję minimum sześciu gier w perspektywie dwóch lat za kwotę nie niższą niż 500 tys. zł. Umowa pozwoli na zaistnienie na rozwijającym się rynku rozszerzonej rzeczywistości z grami tworzonymi od podstaw z myślą o tej technologii.

W maju br. Gaming Factory wypłaciło Akcjonariuszom 1,5 mln zł dywidendy, co stanowi 74 proc. jednostkowego zysku netto spółki raportowanego za 2020 rok. Pozostałe środki, w kwocie 0,52 mln zł, stanowią kapitał zapasowy firmy.

W lipcu spółka wprowadziła do sprzedaży grę Foodtruck Arena, za której produkcję odpowiada studio Cat-astrophe Games. Gra łączy w sobie rywalizację sportową i wyścigi samochodowe.

We wrześniu Gaming Factory, wówczas główny akcjonariusz Art Games Studio, sprzedało 630,3 tys. akcji spółki i pozbyło się wszystkich posiadanych 11,46 proc. akcji producenta gier.

- Od dawna byliśmy w Art Games Studio jedynie pasywnym inwestorem. Środki pozyskane w ramach tych transakcji wystarczą nam na realizację przynajmniej dwóch nowych projektów, co leży w interesie naszych akcjonariuszy – komentuje Mateusz Adamkiewicz.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus