Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Protektor w pierwszym półroczu 2021 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody PRT (PROTEKTOR) za pierwsze półrocze 2021 r. wyniosły 47,8 mln zł wobec 40,31 mln zł odnotowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł w zakończonym półroczu do 3,66 mln zł z 0,42 mln zł w porównywalnym okresie. W pierwszej połowie roku spółka odnotowała wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 1,16 mln zł w porównaniu do -1,21 mln zł osiągniętych w pierwszym półroczu 2020 r.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu Protektor do akcjonariuszy:

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

Zapraszam do zapoznania się z wynikami Grupy Protektor za I półrocze 2021 r. Warto już na wstępie podkreślić, że II kwartał 2021 r. jest czwartym z rzędu, w którym Grupa poprawiła wynik na poziomie netto w ujęciu rok do roku. Jest to efekt nieustannego doskonalenia efektywności naszych procesów oraz pracy nad sprawnością łańcucha dostaw, który pozytywnie przełożył się na realizowane marże na sprzedaży.

Skonsolidowane przychody w I półroczu 2021 r. wyniosły 47,8 mln PLN i były o 7,5 mln PLN wyższe niż w I półroczu 2020 r. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 1,7 mln PLN wobec -0,9 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na poziomie EBITDA Grupa wygenerowała wynik 6,8 mln PLN, co stanowi poprawę rentowności EBITDA o 6,7 p.p. r/r.

W analizowanym okresie zamknęliśmy z sukcesem wiele projektów rozwojowych, które pozytywnie wpłyną na stabilność i rozwój naszej Grupy w najbliższych kwartałach i latach. Dotyczą one przekrojowo wszystkich podstawowych elementów naszej działalności. W obszarze produkcji i kanału dostaw zakończyliśmy wdrożenie systemu ERP dla oddziału w Lublinie. Kolejnym ważnym elementem jest uruchomienie platformy e-commerce i zintegrowanie naszego systemu ERP z platformami typu market place. Naszym celem na najbliższy rok będzie zwiększenie obecności naszych produktów we własnych oraz zewnętrznych kanałach sprzedaży internetowej.

W zakresie produktu zrealizowaliśmy zakładany w Strategii PRT 4.0 krok milowy, wprowadzając na rynek obuwie przeznaczone do sektora przemysłowego. W naszej ofercie pojawiło się 5 nowych linii: w II kwartale Trax, Trax Automotive, Road oraz Construct, a w III kwartale linia Craft. Do końca bieżącego roku planujemy wdrożenie jeszcze jednej linii z przeznaczeniem dla przemysłu - Trax Light. W kategorii obuwia dla straży pożarnej i ratownictwa medycznego dumni jesteśmy z linii Falcon. Opracowane wzory spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania przetargów, jakie zostały ogłoszone w Europie na przestrzeni ostatnich 5 lat, co otwiera przed nami nowe perspektywy. W zakresie obuwia dedykowanego dla segmentu HoReCa i medycznego zakończyliśmy fazę projektową i przeszliśmy do etapu wdrożenia całkowicie nowej linii produktów charakteryzującej się nowoczesnym wzornictwem oraz ponadstandardowymi parametrami ergonomii. Linia powinna wejść do sprzedaży na przełomie 2021 i 2022 roku. Naszym wewnętrznym celem jest odmłodzenie połowy portfela produktów do końca 2022 roku.W zakresie rozwoju tradycyjnego kanału sprzedaży w I półroczu 2021 r. z sukcesem zrealizowaliśmy plan polegający na podpisaniu umów o współpracy strategicznej z kluczowymi dystrybutorami artykułów BHP na rynku polskim. Działania te rozszerzamy na pozostałe rynki, na których jesteśmy obecni.

W kolejnych kwartałach będziemy kontynuować przyjętą ścieżkę rozwoju. Nieustannie priorytetem pozostają działania pozwalające na zneutralizowanie negatywnego wpływu sytuacji pandemicznej na poziom sprzedaży oraz na opóźnienia w rozwoju kolekcji. Wyniki 2020 roku i pierwszego półrocza 2021 roku są dowodem na to, że nasza Grupa odbudowuje swoją pozycję rynkową i wzmacnia fundamenty. Ostatni czas pokazuje, iż spółki z Grupy Protektor potrafią nie tyko radzić sobie z wyzwaniami, ale także rozwijać się w trudnym otoczeniu. Zapraszam do lektury niniejszego Raportu.

Z wyrazami szacunku,

Prezes Zarządu Protektor S.A.

Tomasz Malicki

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus