Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Render Cub: Wishlista Medieval Dynasty przekroczyła 1 mln użytkowników

Udostępnij

Medieval Dynasty, flagowy tytuł studia Render Cube, który 23 września zakończył 12-miesięczną obecność w trybie earlyaccess i osiągnął status pełnej wersji, przekroczył 1 mln użytkowników na wishlist outstanding. Hit łódzkiego studia do tej pory sprzedał się w ponad 750 tys. egzemplarzy i zebrał już ponad 20 000 recenzji na Steam. 90% z nich to oceny pozytywne.

Medieval Dynasty to unikatowa produkcja łącząca w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie. Flagowy tytuł łódzkiego studia przez długi czas znajdował się w czołówce gier sprzedawanych globalnie na platformie Steam, osiągając w najlepszym okresie TOP2, tuż za największą produkcją w historii Amazona.

- Bardzo nas cieszy rosnąca popularność, a przede wszystkim bardzo dobry odbiór naszej gry, która po roku obecności w earlyaccess i ponad dwóch tygodniach od premiery zbiera coraz więcej recenzji, utrzymując bardzo wysoki poziom ocen pozytywnych. Ciężka praca całego naszego zespołu, który wsłuchiwał i wciąż wsłuchuje się w głos społeczności graczy, przynosi efekty, a jednocześnie zbliża do kolejnych odsłon doskonałej rozrywki z Medieval Dynasty, które będziemy sukcesywnie prezentować zgodnie z przedstawioną przez nas niedawno roadmapą naszej flagowej produkcji. Oddanie wersji na konsole oraz gogle VR i kluczowe aktualizacje, w tym zaimplementowanie oczekiwanego przez graczy trybu trzeciej osoby, to tylko niektóre z działań, które planujemy w najbliższych miesiącach. Wierzę, że - podobnie jak dotychczasowe efekty naszej pracy - spotkają się z bardzo dobrym przyjęciem, a gra będzie zdobywała coraz liczniejsze grono fanów – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Gra po 12-miesięcznej obecności w trybie early access 23 września br. osiągnęła status pełnej wersji, dostępnej szeroko nie tylko na platformie Steam, ale również na Epic, GOG i w Microsoft Store.
W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 16,7 tys. osób, co jest drugim najwyższym wynikiem zanotowanym przez polską premierę w 2021 roku. Trzy miesiące wcześniej,
17 czerwca 2021 r. Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.

Zgodnie z przedstawioną przez Render Cube roadmapą, obejmującą Q4 2021 i 2022 rok,
w nadchodzących aktualizacjach Medieval Dynasty znajdą się m.in. tryb rozgrywki w perspektywie trzeciej osoby (Q4 2021), szeroki wybór dekoracji pozwalający nadać wiosce unikalny wygląd, nowa ścieżka zadań związanych z dziedzicem rodu oraz wyczekiwana wersja konsolowa gry. Tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. Premiera planowana jest w pierwszym półroczu 2022 roku. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A., spółką zależną Incuvo S.A., studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.

W zeszłym roku Render Cube S.A. osiągnęła 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W tym roku spółka przeprowadziła z sukcesem dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.

Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze w 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus