Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła Prospekt Big Cheese Studio S.A., w związku z planowaną Ofertą Publiczną i debiutem na rynku głównym GPW w Warszawie. Producent i wydawca gier na PC i konsole - twórca sprzedażowego hitu Cooking Simulator - planuje dołączenie do grona spółek publicznych w Q4 br. Na 14 października br. planowane jest opublikowanie Prospektu. Z emisji akcji Big Cheese Studio S.A. ma zamiar pozyskać środki na rozbudowę zespołu i produkcję trzech autorskich gier, których wydanie planuje do 2023 roku. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie oferty publicznej jest Dom Maklerski BOŚ SA.

- Zatwierdzenie Prospektu to dla nas bardzo pozytywna wiadomość, która stanowczo przybliża nas do dołączenia do grona spółek notowanych na rynku głównym GPW. W ciągu najbliższych dni rozpocznie się Oferta Publiczna. Pozyskany w ramach jej kapitał planujemy przeznaczyć na rozbudowę zespołu i produkcję naszych trzech projektów, których wydanie planujemy do 2023 roku. Mam tutaj na myśli B17 Squadron, Pizza Empire oraz jeden niezapowiedziany tytuł, o którym więcej będziemy mogli powiedzieć już niebawem – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio. – Mamy globalne ambicje i profesjonalny team, do tego doceniany produkt, który chcemy cross promować z kolejnymi projektami. Jesteśmy gotowi do wejścia na kolejny poziom skalowania naszej działalności. Pierwszego dnia notowań akcji naszej spółki spodziewamy się jeszcze w tym roku – dodaje prezes zarządu Big Cheese Studio.

Rolę firmy inwestycyjnej w procesie pełni Dom Maklerski BOŚ SA. Proces upublicznienia spółki wspiera kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k. Szczegóły Oferty Publicznej, w tym terminy przyjmowania zapisów, będą dostępne na stronie internetowej spółki www.bigcheesestudio.com od dnia publikacji Prospektu, tj. 14 października.

Flagowy tytuł studia - Cooking Simulator - został wydany 6 czerwca 2019 roku. Gracze dostali zbilansowaną grę pod kątem symulacji prawdziwego gotowania i rywalizacji, porównują wykonane dania z innymi graczami. Twórcy gry umożliwili także zabawę, podczas której użytkownik może rzucać nożami do tarczy, wysadzać gaśnicę w piekarniku czy bawić się grawitacją. Średni czas rozgrywki wynosi 74 minuty.

- Znalezienie idealnego balansu - złotego środka, połączone z bardzo dobrymi ocenami (powyżej 83% na Steam) ma wpływ na to, że gra Cooking Simulator jest evergreenem. Pomimo ponad dwóch lat na rynku wyniki spółki wciąż rosną, a ostatni debiut z końca lipca wersji na platformę VR jest najlepszym debiutem oraz najlepiej sprzedającą się grą VR w grupie PlayWay – komentuje prezes zarządu Big Cheese Studio.  

Cooking Simulator jest TOP1 grą o gotowaniu na świecie. W 2020 roku produkcja została udostępniona w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch i Xbox One. Obecnie wolumen podstawowej wersji tytułu przekroczył 700 tys. sprzedaży, a wraz z dodatkami 1,1 mln.

Produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Do tej pory zostało wydanych 9 dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz 3 płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza. Dzięki systematycznie wydawanym aktualizacjom do Cooking Simulator, gra posiada duże grono aktywnych graczy, obecnie liczba fanów na platformie Discord przekroczyła 10 tys. osób.

Spółka Big Cheese Studio zamierza produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, które będzie cross promowała z Cooking Symulatorem, jednocześnie wychodząc poza same ramy gotowania, zwiększając tym samym potencjał sprzedaży. Spółka planuje dynamiczny rozwój przy zachowaniu dyscypliny kosztów wytworzenia projektu. Strategia firmy zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Spółka jest w trakcie prac nad 3 grami własnymi.